Skip to main content
SUPERVISOR
Sayed Nader Shetab bushehri
سیدنادر شتاب بوشهری (استاد راهنما)
 
STUDENT
Shohre Rafiei
شهره رفیعی

FACULTY - DEPARTMENT

دانشکده مهندسی صنایع
DEGREE
Master of Science (MSc)
YEAR
1391

TITLE

Evaluating Frank-Wolfe and Newton Traffic Assignment Performanc in Findding Flow in Neighbour Networks
Abstarct The traditional urban traortation analysis has four steps containing 1-trip generation 2-trip distribution 3-mode choice 4-traffic assignment. The fourth step gives the flow on each link. The traffic assignment approach can be kashida; TEXT-ALIGN: justify; LINE-HEIGHT: normal; TEXT-KASHIDA: 0%; TEXT-INDENT: 0in; MARGIN: 0in 0in 0pt; unicode-bidi: embed; DIRECTION: ltr" The most well-known Link-based algorithm is Frank-Wolfe algorithm, whereas Newton algorithm serves as the most popular Path-base algorithm. The most well-known Link-based algorithm is Frank-Wolfe algorithm, whereas Newton algorithm serves as the most popular Path-base algorithm. In this paper, we primarily sought to code these two algorithms to form a computerized structure for saving the paths within the Newton algorithm. We subsequently compared the two algorithms in terms of speed and accuracy. The theory of using algorithm’s optimal solutions for the base network as initial answers of allocation algorithms are proposed for neighbour networks to reduce the number of iterations of Frank-Wolf algorithm and Newton algorithm.(Neighbour networks are new networks that have been created of widening or constructing new streets and roads.) Due to the simplicity of the calculating in the Frank-Wolfe algorithm, it was shown well suits the assignment problems with low accuracy. Nevertheless, given the low speed of this algorithm near the optimized solution, Newton algorithm could serve best particularly when assignment with high accuracy was required. Given the low speed of the Frank-Wolfe algorithm and the high complexity of the Newton algorithm, a combined algorithm is proposed within this paper to enable a more accurate solution of the traffic assignment problem. The proposed algorithm was shown to have a favorable performance on the Sioux Falls network. Using optimal solution of base network for neighbour networks, as an initial answer of mentioned algorithm, decrease the number of iterations and therefore, increase the speed of convergence
حمل ونقل یکی از عناصر کلیدی در توسعه اقتصادی است. برنامه ریزی صحیح در زمینه های مربوط به حمل ونقل می تواند ارتباطات بین بخش های فعال مختلف در جامعه را به بهترین نحو برقرار نماید. به عبارت دیگر حمل ونقل، پایه های پل رابطی است که بخش های مختلف جوامع با عبور از آن به سمت توسعه پایدار حرکت می کنند. مشهورترین روش حل تخصیص ترافیک بر پایه ی کمان، الگوریتم فرانک- ولف، و از نمونه ی روش های حل تخصیص ترافیک بر پایه ی مسیر، روش نیوتناست. در این پایان نامه در اول ضمن کد کردن این دو الگوریتم در کامپیوتر، ساختاری برای ذخیره سازی مسیرها در الگوریتم نیوتن پیشنهاد شده است، سپس عملکرد این دو روش از جهت دقت و سرعت با یکدیگر مقایسه شده و بعد از آن عملکرد الگوریتم های یاد شده در بالا با استفاده از جواب تعادلی شبکه مبنا به عنوان جواب اولیه، بر روی شبکه هایی که تفاوت های جزئی با شبکه ای فرضی(مبنا) دارند، مورد ارزیابی قرار داده شده است.نتایج حاصل نشان می دهد، الگوریتم فرانک - ولف برای تخصیص با دقت اندک مناسب است لیکن با توجه به سرعت همگرایی بسیار کم الگوریتم فرانک -ولف در نزدیکی جواب بهینه، زمانی که نیاز به تخصیص با دقت بالا احساس می شود، الگوریتم نیوتن مناسب خواهد بود. البته سرعت اجرای هر تکرار از الگوریتم فرانک - ولف نسبت به هر تکرار الگوریتم نیوتن بیش تر است. برای شبکه های همسایه استفاده از جواب بهینه شبکه مبنا،به عنوان جواب اولیه در الگوریتم های یاد شده، سبب کاهش تعداد تکرارها و در نتیجه افزایش سرعت همگرایی آن ها می گردد. با توجه به سرعت اندک الگوریتم فرانک - ولف در نزدیکی جواب بهینه و پیچیدگی محاسباتی بالای الگوریتم نیوتن، الگوریتم ترکیبی برای رسیدن به جواب دقیق مسئله تخصیص ترافیک پیشنهاد شد. الگوریتم ترکیبی عملکرد مطلوبی برای تخصیص ترافیک برروی شبکه سایوکس فالز از خود نشان می دهد. نتایج حاصل از این پایان نامه می تواند در جهت سرعت بخشیدندر حل مسئله ارزیابی و انتخاب پروژه های خیابان های شهری مورد استفاده قرار گیرد.

ارتقاء امنیت وب با وف بومی