Skip to main content
SUPERVISOR
Mohammad hossein Manshaei,Mohammad Ali Montazeri
محمدحسین منشئی (استاد راهنما) محمدعلی منتظری (استاد راهنما)
 
STUDENT
Hanieh Shadmehr
هانیه شادمهر

FACULTY - DEPARTMENT

دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر
DEGREE
Master of Science (MSc)
YEAR
1390
Recently, many researchers are engaged in developing novel mechanisms to maximize the spread of influence through social networks. The problem is defined as finding a small subset of individuals that can maximize the spread of influence. There exist lots of mechanisms, such as threshold and cascade models. However, the problem of incentivizing users is still under investigation. Moreover, the privacy of users has not been considered in this approaches.In this thesis, we propose a new mechanism based on auction and selecting group of users, named Group Auction Model (GAM). GAM leverages on selecting group of users in order to preserve privacy of individuals when they want to start advertising. Moreover, users can submit their costs through sealed bids in an auction. This would help designers to select groups that not only can maximize the influence, but also take into the consideration the users’ privacy. A new version of mechanism named, T-GAM is also proposed to guarantee truthfulness in the auction. Using DBLP dataset we made a few simulations and show how the proposed algorithm can choose groups considering the submitted bids. This will also preserve the privacy of users as the group makes advertisement instead of users. Keywords: Viral marketing, Diffusion models, Preserving privacy, Group auction, Truthfulness mechanism design
سیاست تبلیغاتی و چگونگی تبلیغ، نقش فراوانی در میزان سود حاصل از آن دارد. امروزه علوم کامپیوتر و پیشرفت فناوری در عرصه بازاریابی با علم اقتصاد درآمیخته است که در این میان، شبکه های اجتماعی به عنوان ابزاری بسیار قدرتمند این ارتباط را استوارتر نموده است. با توجه به این که تاثیرپذیری و موج محبوبیت، بیش ترین تاثیر را در انتشار رفتار خرید افراد گره تاثیر گذار در شبکه ها دارای جایگاه ویژه ای است. مد ل ها و الگوریتم های مختلفی مانند مدل k دارد، مساله پیدا کردن آبشاری و آستانه ای ارائه شده است،که تا حد قابل قبولی مساله انتشار را نشان می دهند ، اما جنبه انگیزه، تشویق و حریم خصوصی افراد در این مدل ها هنوز یک چالش اصلی به شمار می رود. این پایان نامه با ارائه مدل حراج گروهی سعی بر آن دارد تا در یک بستر امن و از طریق انتخاب گروه های تاثیر گذار به جای افراد، اطلاعات و تعاملات آن ها را از دیگران پنهان سازد. هم چنین با توجه به اهمیت ایجاد انگیزه در افراد تاثیرگذار برای تبلیغ، ایده حراج و پیشنهاد قیمت توسط افراد، به عنوان تشویقی برای انتشار اطلاعات محسوب می شود. در الگوریتم های ارائه شده گروه های برنده، بر اساس میزان محبوبیت و قیمت پیشنهادی انتخاب می شوند و مدل با طراحی مکانیزمی، راست کرداری گروه ها در اعلام قیمت را تضمین می کند کلمات کلیدی: بازاریابی ویروسی، مدل های انتشار، حفظ حریم خصوصی، حراج گروهی، طراحی مکانیزم راستگویی

ارتقاء امنیت وب با وف بومی