Skip to main content
SUPERVISOR
Naser MollaverdiIsfahani
ناصر ملاوردي اصفهاني (استاد راهنما)
 
STUDENT
Omid Mostafa najafabadi
اميد مصطفي نجف آبادي

FACULTY - DEPARTMENT

دانشکده مهندسی صنایع
DEGREE
Master of Science (MSc)
YEAR
1396
Hub-and-Spoke networks are one of the common networks used forrouting ommodities. In these networks Hubs, which consolidate the flow, connect flow of commodities from origins to different destinations. Initially, hub facilities were applied to find the location of telecommunication masts, though nowadays these networks are being used for traortations, post services and telecommunication systems. Though Discount factor in hub arcs is a major benefit of using hub facilities which considerably effects on the profits earned from serving commodities, it also leads to consolidating flows in hubs. Hence, extra flow entrance to these facilities causes congestion which increases handling time. Increase Handling time also causes delay in routing commodities. In this research, we are aiming to increase profit of companies and traortation industries, as well as minimizing travel time and congestion. Thus, this study focuses on designing and locating hub facilities along with assigning origins and destinations nods to hub facilities. Maximizing revenue from serving commodities by balancing dissemination flow in centralized hubs is the main purpose of this paper.
شبکه‌هاي هاب- اسپوک، يکي از انواع شبکه‌هاي مورد استفاده براي مسيريابي جريان کالاها و خدمات مي‌باشد. در اين شبکه ها، هاب‌ها به عنوان نقاط ‌تجميع‌کننده جريان، ارتباط دهنده جريان کالاها از مبادي و مقاصد مختلف هستند. در ابتدا از تسهيلات هاب براي يافتن مکان دکل‌هاي مخابراتي استفاده مي‌کردند. اما امروزه اين شبکه‌ها داراي کاربردهاي مختلفي در زمينه حمل‌ونقل ، خدمات پستي و حتي شبکه‌هاي رايانه‌اي هستند. با توجه به وجود عامل تخفيف در يال‌هايهابي، استفاده از تسهيلات هاب تاثير بسزايي در ميزان سود و درامد ناشي از ارسال کالاها دارد. استفاده از عامل تخفيف نيز منجر به متمرکز شدن جريان کالاها در هاب‌ها مي‌شود. اما ورود بيش از حد جريان به اين تسهيلات باعث ايجاد تراکم خواهد شد که يکي از تاثيرات آن افزايش زمان بارگيري در تسهيلات هاب مي‌باشد.اين افزايش زمان به حدي است که حتي مي‌تواند به تاخير در ارسال کالا‌ها منجر شود.اين پژوهش، با هدف افزايش سود شرکت‌ها و صنايع حمل‌ونقل و با توجه به اهميت زمان به ويژه براي مشتريان، به کمينه‌سازي زمان سفر و تراکم در هاب‌ها مي‌پردازد. در اين راستا طراحي و مکانيابي تسهيلات هاب و تخصيص مسير براي ارسال کالاها تصميمات اصلي مسئله مورد نظر است. هدف کلي اين مسئله متعادل سازي ارسال جريان کالاها در هاب‌هاي استقرار يافته به گونه‌اي است که بيشترين درامد ناشي از ارسال جريان کالاها ايجاد گردد.

ارتقاء امنیت وب با وف بومی