Skip to main content
SUPERVISOR
Meisam Akbarzadeh
میثم اکبرزاده (استاد راهنما)
 
STUDENT
Alireza Ghafari
علیرضا غفاری فارسانی

FACULTY - DEPARTMENT

دانشکده مهندسی حمل‌ونقل
DEGREE
Master of Science (MSc)
YEAR
1394
Traffic congestion has been rapidly increasing in cities. It leads to an increase in transit travel time and loss in reliability of transit vehicles. The implementation of priority system for transit at signalized intersections with high traffic volumes will help reduce traffic delays and red lights stops at these intersections. This research This paper presents a real-time, person based traffic-responsive signal control system for signal priority on conflicting transit. we propose an adaptive signal priority control method for public traortation system, which includes regular buses and a Bus Rapid Transit (BRT) that minimize the total person delay in the network while assigning priority to the transit vehicles on the basis of their passenger occupancy. The criterion for examining the feasibility of implementing a TSP at an intersection for any approach was to calculate the total delay of the users, and using the individual coefficients for weighting for public traortation, and we examined 11 different modes of buses availability at the intersection, based on the estimated time of transit arrival. Passenger delays at the intersection, increase the convenience and reliability of public traortation, increase the total intersection efficiency and reduce the negative impact on personal vehicles are also considered. Finally, a model simulation was conducted by VISSIM by writing an algorithm modeling for signalized intersections in Keshavarzi-Daneshgah corridor with BRT and regular bus in Isfahan City,Iran. the results showed that, due to the implementation of this method, total passenger delays decreased by an average of 40% and BRT travel time decreased by an average 18%.
ترافیک های پرحجم معابر شهری در شهر های بزرگ ایران یکی از بزرگترین معضلات محافل علمی و اجرایی کشور در زمینه حمل ونقل است. رشد سفرهای خودرو محور و کاهش استفاده مسافرین از حمل‌ونقل همگانی وضعیت ترافیکی را در شهرها پیچیده تر می‌کند که نتیجه آن در درازمدت می‌تواند منجر به بحرانی‌تر کردن شرایط ترافیک شهری شود، براین اساس حرکت به سوی افزایش مطلوبیت و اطمینان‌پذیری حمل‌ونقل همگانی که باعث افزایش جذابیت حمل ونقل همگانی برای مسافران می شود راه مناسبی برای کاهش سفرهای خودرو محور است . یکی از روش های مورد توجه در حل مشکل ترافیک استفاده از سیستم های هوشمند می باشد. یکی از نتایج استفاده از سیستم‌های هوشمند، امکان زمان‌بندی چراغ های راهنمایی با رعایت اولویت خودروهای حمل‌ونقل همگانی (TSP [1] ) است. اجرای سیستم اولویت دهی به حمل ونقل همگانی در تقاطع های چراغ دار که حجم ترافیک بالایی نیز دارند به کاهش تاخیرات ناشی از ترافیک و برخورد با چراغ قرمز در این تقاطع ها کمک می کند. در این پژوهش روشی برمبنای اولویت دهی به سامانه حمل ونقل همگانی که شامل اتوبوس های عادی و خط ویژه اتوبوس های تندرو(BRT [2] ) می شود، در تقاطع های چراغ‌دار ارایه خواهد شد. ملاک بررسی امکان اجرای TSP در تقاطع برای یک رویکرد در هر لحظه، محاسبه میزان تاخیرات کل نفرات استفاده کننده از تقاطع است و با استفاده از ضرایب جداگانه برای وزن دهی به حمل ونقل همگانی و خودروهای شخصی تاثیر حضور اتوبوس و یا BRT در هرجهت در نظر گرفته شدبرای بررسی تأثیر مدل ارائه شده بر جریان ترافیک کریدور کشاورزی-خیابان دانشگاه در شهر اصفهان در نظر گرفته شد. در این پژوهش تاخیرات مسافرین در تقاطع، افزایش راحتی و اطمینان پذیری حمل ونقل همگانی، افزایش مطلوبیت کل تقاطع و کاهش تاثیر منفی بر خودروهای شخصی مورد توجه قرار گرفت و با نوشتن الگوریتم متناسب با آن در نرم افزار VisVAP چراغ راهنمایی مربوط به تقاطع های محدوده مورد مطالعه برنامه ریزی شدند سپس مدل کریدور مورد مطالعه در برنامه VISSIM شبیه سازی شد. نتایج نشان داد استفاده روش پیشنهادی میانگین زمان سفر اتوبوس BRT در ساعت اوج را 18% کاهش می دهد و جانمایی ایستگاه ها بعد از تقاطع میانگین زمان سفر BRT را 20% کاهش می دهد. هم چنین میانگین تأخیر کل مسافران گذرنده از تقاطع در روش پیشنهادی 40% کاهش می دهد. هم چنین جانمایی ایستگاه ها بعد از تقاطع این متغیر را 36% کاهش می دهد. ظرفیت عبوردهی کل محدوده نیز محاسبه گردید و نتایج حاکی از افزایش 6/12% در روش پیشنهادی است. هم چنین جانمایی ایستگاه ها بعد از تقاطع در روش پیشنهادی ظرفیت عبوردهی را 8/16% افزایش می دهد. [1] Transit Signal Priority [2] Bus Rapid Transit

ارتقاء امنیت وب با وف بومی