Skip to main content
SUPERVISOR
Gholam-Ali Raissi-Ardali,Behrooz Arbab shirani
غلامعلی رئیسی اردلی (استاد مشاور) بهروز ارباب شیرانی (استاد راهنما)
 
STUDENT
Morteza Bigverdi
مرتضی بیگ وردی

FACULTY - DEPARTMENT

دانشکده مهندسی صنایع
DEGREE
Master of Science (MSc)
YEAR
1390

TITLE

An Incorporated Maturity Model of Knowledge Management in the Organizational Excellence Approach (Case Study : Iran Aviation Industry Organization)
In recent years, knowledge management has become a critical issue . Effectiveness of management systems such as knowledge management systems in organizations depends on maintaining and keeping these systems over time. In other words, the implementation of a management system, the organization responsible for the maintenance and continual improvement of the system must be specified in the relevant organization . Obviously managers who are selected must pass in order to take advantage of training and practice and the proper tools and techniques to be empowered . The Directors recognize the needs of the current situation and challenges ahead of it in order to improve the effectiveness of the therapy program should be developed . This thesis is based on the concept of organizational knowledge management maturity level is considered.organizations are presented. enabler and results criteria in order to assess the development of organizational knowledge management maturity. Then, in order to support the implementation of a comprehensive model that encompasses all measures Tdvynshdh questionnaire is intended to establish the validity of the proposed technique and analyze the data collected and the conclusions are discussed collecting.
درسال‌هایاخیرمدیریتدانشبهیکموضوعمهموحیاتیتبدیلشدهاست.جوامععلمیوتجاریهردوبراینباورندکه سازمان‌هاباقدرتدانشمی توانندبرتری‌هایبلندمدتخودرادرعرصه‌هایرقابتیحفظکنندودانشمنداندرتحقیقاتخود یافته اندکهمدیریتدانشبرخلافمدیریت‌هایدیگرزودگذرنیستبلکهاثراتماندگاریدارد. اثربخشی نظام‌های مدیریتی نظیر سیستم مدیریت دانش در سازمان‌ها در گرو حفظ و نگه داشت این سیستم ها در گذر زمان است.به عبارتی دیگر پس از پیاده‌سازی یک نظام مدیریتی در سازمان می‌بایستی متولی حفظ و بهبود مستمر نظام مربوطه در سطح سازمان مشخص گردد. بدیهی است مدیرانی که بدین منظور انتخاب می‌گردند بایستی با گذراندن آموزش‌های تئوری و عملی و بهره‌گیری از ابزارها و تکنیک‌های مناسب توانمند شوند . از جمله نیازهای این مدیران تشخیص وضع موجود و چالش‌های پیش رو است تا با آگاهی از آن بتوانند برنامه بهبود مناسبی را جهت ارتقا اثربخشی نظام مربوطه تدوین و اجرا نمایند. بر این اساس در این پایان‌نامه مقوله تعیین سطح بلوغ مدیریت دانش سازمانی مدنظر قرار می‌گیرد. بدین منظور کلیه مدلهای ارزیابی سطح بلوغ مدیریت دانش سازمانی که توسط محققین و اساتید علم مدیریت دانش ارائه‌شده است، مورد بررسی قرارگرفته که از جمله نقاط ضعف آنها می توان به کل نگر بودن و عدم ارائه راههای عملی اشاره نمود. در این مدل با بهره‌گیری از مدل تعالی سازمانی الگویی به منظور ارزیابی سطح بلوغ مدیریت دانش در سازمان‌ها ارائه گردید.بدین صورت که معیارهای توانمند ساز و نتایج جهت ارزیابی بلوغ مدیریت دانش سازمانی تدوین شد. پس از آن به منظور پشتیبانی از اجرای الگوی تدوین‌شده پرسشنامه جامعی که دربرگیرنده کلیه معیارهای مورد نظر باشد تدوین شد و برای اعتبارسنجی روش پیشنهادی، پرسشنامه مدل در سازمان صنایع هواییبه اجرا گذاشته شد.همچنین برای یررسی تئوری مدل و میزان ارتباط معیارهای مدل پیشنهادی با سطح بلوغ مدیریت دانش از روش معادلات ساختاری استفاده شد. نتایج بدست آمده نشان داد که سازمان صنایع هوایی از لحاظ سطح بلوغ مدیرریت دانش در سطح سوم بلوغ قرار دارد یعنی سازمان مذکور در حوزه مدیریت دانش رهپو می باشد. قرار گرفتن سازمان در این سطح نشان دهنده این است که سازمان در مسیر صحیح پیاده سازی نظام مدیریت دانش قرار دارد.

ارتقاء امنیت وب با وف بومی