Skip to main content
SUPERVISOR
Ghasem Moslehi,Mohammad ReisiNafchi
قاسم مصلحي (استاد راهنما) محمد رئيسي نافچي (استاد مشاور)
 
STUDENT
AMIR HAZRATI
امير حضرتي

FACULTY - DEPARTMENT

دانشکده مهندسی صنایع
DEGREE
Master of Science (MSc)
YEAR
1395

TITLE

Integrated routing problem of Pick up, delivery and backhual vehicle routing with three - dimensional loading constraints and time window
Nowdays shipping costs are a major part of product’s expenses. Therefore, decision-makers seek to reduce shipping costs and thereby increase their profits. Routing and loading Problems are two important issues to reduce shipping costs, which in the past decade these issues had been integrated together in order to make Routing vehicles Problems Close to the ones in real-world. In practice meeting loading constraint leads to loadable goods assigned to each path. It also prevents goods damages and additional costs. In this thesis, the integrated routing problem of Pick up, delivering and backhaul with 3D loading and time window constraints is examined .the loading constraints considered are orientation, weight, stacking stability, reloading ban and LIFO constraint
امروزه هزينه‌ي حمل و نقل، بخش عمده‌اي از هزينه‌ کارهاي مختلف را شامل مي‌شود. بنابراين تصميم‌گيران به دنبال کاهش هزينه‌هاي حمل و نقل و در نتيجه افزايش سود خود هستند. مسئله‌ي مسيريابي و بارگذاري دو موضوع مهم‌ براي کاهش هزينه‌هاي حمل و نقل محسوب مي‌شود که در دهه‌ اخير به دليل نزديک سازي مسائل مسيريابي وسايل نقليه به دنياي واقعي، اين مسائل را به صورت يکپارچه با يکديگر در نظر گرفته‌اند. رعايت کردن محدوديت بارگذاري باعث مي‌گردد کالاهاي اختصاص يافته به مسيرها، در عمل قابل بارگذاري باشند. همچنين از آسيب رسيدن به کالاها و ايجاد هزينه اضافي جلوگيري مي‌کند. در اين پايان‌نامه مسئله‌ي يکپارچه‌ي مسيريابي دريافت، تحويل و بازگشت با محدوديت‌هاي بارگذاري سه بعدي و پنجره‌ي زماني براي اولين بار در نظر گرفته شده است

تحت نظارت وف ایرانی