Skip to main content
SUPERVISOR
Ghasem Moslehi,Mohammad ReisiNafchi
قاسم مصلحی (استاد راهنما) محمد رئیسی نافچی (استاد مشاور)
 
STUDENT
AMIR HAZRATI
امیر حضرتی

FACULTY - DEPARTMENT

دانشکده مهندسی صنایع
DEGREE
Master of Science (MSc)
YEAR
1395

TITLE

Integrated routing problem of Pick up, delivery and backhual vehicle routing with three - dimensional loading constraints and time window
Nowdays shipping costs are a major part of product’s expenses. Therefore, decision-makers seek to reduce shipping costs and thereby increase their profits. Routing and loading Problems are two important issues to reduce shipping costs, which in the past decade these issues had been integrated together in order to make Routing vehicles Problems Close to the ones in real-world. In practice meeting loading constraint leads to loadable goods assigned to each path. It also prevents goods damages and additional costs. In this thesis, the integrated routing problem of Pick up, delivering and backhaul with 3D loading and time window constraints is examined .the loading constraints considered are orientation, weight, stacking stability, reloading ban and LIFO constraint
امروزه هزینه‌ی حمل و نقل، بخش عمده‌ای از هزینه‌ کارهای مختلف را شامل می‌شود. بنابراین تصمیم‌گیران به دنبال کاهش هزینه‌های حمل و نقل و در نتیجه افزایش سود خود هستند. مسئله‌ی مسیریابی و بارگذاری دو موضوع مهم‌ برای کاهش هزینه‌های حمل و نقل محسوب می‌شود که در دهه‌ اخیر به دلیل نزدیک سازی مسائل مسیریابی وسایل نقلیه به دنیای واقعی، این مسائل را به صورت یکپارچه با یکدیگر در نظر گرفته‌اند. رعایت کردن محدودیت بارگذاری باعث می‌گردد کالاهای اختصاص یافته به مسیرها، در عمل قابل بارگذاری باشند. همچنین از آسیب رسیدن به کالاها و ایجاد هزینه اضافی جلوگیری می‌کند. در این پایان‌نامه مسئله‌ی یکپارچه‌ی مسیریابی دریافت، تحویل و بازگشت با محدودیت‌های بارگذاری سه بعدی و پنجره‌ی زمانی برای اولین بار در نظر گرفته شده است

تحت نظارت وف ایرانی