Skip to main content
SUPERVISOR
Payam Asadi,Mohammad reza Eftekhar
پیام اسدی (استاد راهنما) محمدرضا افتخار (استاد راهنما)
 
STUDENT
Masoud Bakhtiari-ghaleh
مسعود بختیاری قلعه

FACULTY - DEPARTMENT

دانشکده مهندسی عمران
DEGREE
Master of Science (MSc)
YEAR
1396

TITLE

Mechanical assessment and environmental life-cycle analysis of modified waste rubber concretes
Mechanical assessment and environmental life-cycle analysis of modified waste rubber concretes Masoud Bakhtiari ghaleh ( m.bakhtiari-ghaleh@cv.iut.ac.ir ) Date of Submission Department of Civil Engineering Isfahan University of Technology, Isfahan 84156-83111, Iran Degree: M.Sc Language: Farsi Supervisor’s: Dr. Payam Asadi ( payamasadi@cc.iut.ac.ir ) Dr. mohammadreze eftekhar ( eft@cc.iut.ac.ir ) The finding best solve the proper disposal of the waste tire rubber (WTR) is one of the major environmental issues in the world. tockpiling, landfilling, and burning of scrap tires are dangerous and unsustainable ways to dispose the WTR for this environmental issue; and they can create serious environmental problems. Therefore, the reuse of waste tire rubber is one of the sustainable approaches for recycling WTR. Replacing WTR with part of natural materials in cement composites is one of the economically acceptable ways to reuse WTR. Thus, the use of WTR instead of aggregates in cement-based concretes has been expanded to produce lighter and more ductile concrete with more damping. However, it creates weaknesses in the mechanical properties of concrete such as: density, static modulus of elasticity, dynamic modulus of elasticity, compressive strength and flexural strength. This study proposes an innovative surface double pre-coating with resin and micro-silica to improve the bond at the Interfacial Transition Zone (ITZ) between Waste Tire Crumb Rubber (WTCR) and cement paste, resulting in significantly enhanced the mechanical properties of Rubberized Concretes (RC) .The Experimental results demonstrate that the compressive and flexural strength of the Rubber Modified Concrete (RMC) by Surface Modification Methods (SMM) improved up to 60% and 30%, respectively, compared to Rubber Unmodified Concrete (RUC) containing Unmodified Rubber (UR) .The waste tire Crumb Rubber aggregate (WTCR) replaced Natural Fine Aggregates (NFA) by volume ranging from 0% to 30%.The results show that the most proper (SMM) to enhance the mechanical performance of (RC)were Double-Pre-Coating (DPC) method with resin and micro-silica. The specimens were evaluated from the environmental point of view with the scoring coefficients provided by BEES and EPA. The results show that by increasing the amount of crumb rubber in the concrete containing crumb rubber, the negative effects and environmental scoring increased. It has also increased significantly with the use of environmental impact prevention methods. Key words: aste Tire Crumb rubber concrete; Crumb rubber; Tire rubber; Surface treatment; Pre-coating Method; Tire Rubber Concrete; Rubberized concrete; Rubber modified concrete; Surface modification; Enhancement method; Mechanical properties; Polyurethane resin; Epoxy resin; Micro-Sili ca.
یافتن بهترین راه حل برای دفع مناسب خرده لاستیک فرسوده یکی از مهم‌ترین مسائل محیط زیستی در جهان است. دفع خرده لاستیک فرسوده با روش‌های انباشت، دفن و سوزاندن از جمله روش‌های خطرناک و ناپایدار از نظر محیط زیستی است و می‌توانند مشکلات جدی محیط زیستی ایجاد کنند. بنابراین استفاده‌ی مجدد از خرده لاستیک فرسوده یکی از روش‌های پایدار برای بازیافت خرده لاستیک فرسوده است. جای‌گزینی خرده لاستیک فرسوده با بخشی از مواد طبیعی در کامپوزیت‌های سیمان یکی از روش‌های مطلوب برای استفاده مجدد از خرده لاستیک فرسوده است. از این رو، استفاده از خرده لاستیک فرسوده به جای سنگ‌دانه‌ها در بتن‌های پایه سیمان به منظور تولید بتنی سبک و قابل انعطاف با میرایی بیش‌ترگسترش یافته است. استفاده از خرده لاستیک فرسوده، سبب کاهش خصوصیات مکانیکی نظیر چگالی، مدول الاستیسیته استاتیکی، مدول الاستیسیته‌ی دینامیکی، مقاومت فشاری و مقاومت خمشی بتن می‌شود. در این مطالعه در راستای بهبود پیوند در ناحیه‌ی انتقال، میان ذرات خرده لاستیک و خمیر سیمان، یک روش جدید پیش پوشاندن دو مرحله‌ای با رزین و میکروسیلیس ارائه شده است که سبب افزایش قابل توجه خواص مکانیکی بتن‌های لاستیکی می‌شود. نتایج آزمایشگاهی نشان می‌دهد که بهبود مقاومت فشاری و خمشی بتن حاوی خرده لاستیک اصلاح شده با روش‌های اصلاح سطح خرده لاستیک‌ها نسبت به بتن حاوی خرده لاستیک اصلاح نشده به ترتیب 60 و 30 درصد است. در این تحقیق، خرده لاستیک به نسبت‌های حجمی از 0? تا 30? با ریز دانه‌ی طبیعی جای‌گزین شده است. نتایج نشان می‌دهد که مناسب‌ترین روش اصلاح سطح خرده لاستیک برای افزایش عملکرد مکانیکی بتن حاوی خرده لاستیک، روش پیش پوشاندن دو مرحله‌ای با رزین و میکروسیلیس است. به منظور بررسی اثرات محیط زیستی، چرخه عمر بتن حاوی خرده لاستیک در تمام نمونه‌ها بررسی شده است. نمونه‌ها از نظر محیط زیستی با ضرایب ارائه شده توسط شرکت بییز و آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا امتیازدهی و مورد مقایسه قرار گرفته است. نتایج نشان می‌دهد که با افزایش مقدار خرده لاستیک دربتن، اثرات منفی و امتیاز محیط زیستی کاهش می‌یابد. هم‌چنین با استفاده از روش‌های پیش‌ پوشاندن، سبب افزایش نامحسوس اثرات منفی محیط زیستی می‌شود. کلمات کلیدی: بتن لاستیکی، بتن حاوی خرده لاستیک، پیش پوشاندن، اصلاح سطح خرده لاستیک، بهبود بتن حاوی خرده لاستیک، تحلیل چرخه عمر محیط زیستی، ارزیابی اثرات محیط زیستی

ارتقاء امنیت وب با وف بومی