Skip to main content
SUPERVISOR
Gholam-Ali Raissi-Ardali
غلامعلي رئيسي اردلي (استاد راهنما)
 
STUDENT
Maryam Kazemi varnamkhasti
مريم کاظمي ورنامخواستي

FACULTY - DEPARTMENT

دانشکده مهندسی صنایع
DEGREE
Master of Science (MSc)
YEAR
1396

TITLE

Minimizing expanded warranty costs from a manufacturer's point of view considering the Time value of Money
It is common in the buying decision process for a product, that buyers consider the characteristics of competing brands, too. Similarities between products of competing brands, make it hard to choose a certain product based merely on a common product-related feature, such as product price, special characteristic, quality and reliability, as well as financial commitments provided by the producer and so on. In this situation, in addition to the sales agents, the warranty, spare parts availability, preparation fees and maintenance and repair services are involved in choosing the product. There is no doubt about the role of warranty in customer satisfaction, increased sales and flexibility against customer requirements. Many products are offered with a variety of warranties, which among them, cost sharing warranties, failure modeling during the warranty period and the cost of this policy are encompassed by a lot of complexities; Because the cost of product correction is a random variable, also affected by interest rates and inflation.
در تصميم‌گيري خريد يک محصول رايج است که خريداران، ويژگي‌هاي برندهاي رقيب را نيز در نظر مي‌گيرند. هنگامي که برندهاي رقيب به يکديگر شباهت دارند، بسيار سخت است که يک محصول خاص را صرفاً بر پايه‌ي ويژگي مشترک و مرتبط به محصول، مانند بهاي محصول، ويژگي خاص آن، کيفيت و قابليت اطمينان محصول و تعهدات مالي ارائه شده توسط توليد‌کننده و غيره برگزيد. در اين شرايط علاوه بر عوامل فروش، ضمانت‌نامه، در دسترس بودن قطعات و هزينه تهيه آن و خدمات نگهداري و تعميرات در انتخاب محصول اهميّت داده مي‌شود. نقش ضمانت‌نامه‌ها در تأمين رضايت مشتري، افزايش فروش و انعطاف‌پذيري در مقابل نياز مشتريان، بر کسي پوشيده نيست. تعداد بسيار زيادي از محصولات با وارانتي‌هاي گوناگون عرضه مي‌شوند که در اين ميان وارانتي‌هاي تسهيم هزينه، مدلسازي شکست‌ها در طول دوره‌ي وارانتي و هزينه‌هاي اين سياست، پيچيدگي‌هاي زيادي دارند؛ زيرا هزينه‌هاي اصلاح محصول متغيري تصادفي بوده که نرخ بهره و تورم نيز در آن‌ها تأثير‌گذار است. از طرفي يک محصول به کرّات قابل تعمير نيست و دشواري مدلسازي در اين قسمت نيز مشاهده مي‌شود. در اين پژوهش، وارانتي دو بعدي تسهيم هزينه با اعمال ارزش زماني پول و محدوديت در دفعات تعمير محصول با هدف کاهش هزينه‌هاي توليد‌کننده بررسي مي‌شود

تحت نظارت وف ایرانی