Skip to main content
SUPERVISOR
Gholam-Ali Raissi-Ardali
غلامعلی رئیسی اردلی (استاد راهنما)
 
STUDENT
Maryam Kazemi varnamkhasti
مریم کاظمی ورنامخواستی

FACULTY - DEPARTMENT

دانشکده مهندسی صنایع
DEGREE
Master of Science (MSc)
YEAR
1396

TITLE

Minimizing expanded warranty costs from a manufacturer's point of view considering the Time value of Money
It is common in the buying decision process for a product, that buyers consider the characteristics of competing brands, too. Similarities between products of competing brands, make it hard to choose a certain product based merely on a common product-related feature, such as product price, special characteristic, quality and reliability, as well as financial commitments provided by the producer and so on. In this situation, in addition to the sales agents, the warranty, spare parts availability, preparation fees and maintenance and repair services are involved in choosing the product. There is no doubt about the role of warranty in customer satisfaction, increased sales and flexibility against customer requirements. Many products are offered with a variety of warranties, which among them, cost sharing warranties, failure modeling during the warranty period and the cost of this policy are encompassed by a lot of complexities; Because the cost of product correction is a random variable, also affected by interest rates and inflation.
در تصمیم‌گیری خرید یک محصول رایج است که خریداران، ویژگی‌های برندهای رقیب را نیز در نظر می‌گیرند. هنگامی که برندهای رقیب به یکدیگر شباهت دارند، بسیار سخت است که یک محصول خاص را صرفاً بر پایه‌ی ویژگی مشترک و مرتبط به محصول، مانند بهای محصول، ویژگی خاص آن، کیفیت و قابلیت اطمینان محصول و تعهدات مالی ارائه شده توسط تولید‌کننده و غیره برگزید. در این شرایط علاوه بر عوامل فروش، ضمانت‌نامه، در دسترس بودن قطعات و هزینه تهیه آن و خدمات نگهداری و تعمیرات در انتخاب محصول اهمیّت داده می‌شود. نقش ضمانت‌نامه‌ها در تأمین رضایت مشتری، افزایش فروش و انعطاف‌پذیری در مقابل نیاز مشتریان، بر کسی پوشیده نیست. تعداد بسیار زیادی از محصولات با وارانتی‌های گوناگون عرضه می‌شوند که در این میان وارانتی‌های تسهیم هزینه، مدلسازی شکست‌ها در طول دوره‌ی وارانتی و هزینه‌های این سیاست، پیچیدگی‌های زیادی دارند؛ زیرا هزینه‌های اصلاح محصول متغیری تصادفی بوده که نرخ بهره و تورم نیز در آن‌ها تأثیر‌گذار است. از طرفی یک محصول به کرّات قابل تعمیر نیست و دشواری مدلسازی در این قسمت نیز مشاهده می‌شود. در این پژوهش، وارانتی دو بعدی تسهیم هزینه با اعمال ارزش زمانی پول و محدودیت در دفعات تعمیر محصول با هدف کاهش هزینه‌های تولید‌کننده بررسی می‌شود

تحت نظارت وف ایرانی