Skip to main content
SUPERVISOR
Behrooz Arbab shirani,Hassan Javadi
بهروز ارباب شيراني (استاد راهنما) حسن جوادي (استاد مشاور)
 
STUDENT
Mohammad Nasrazadani
محمد نصرآزاداني

FACULTY - DEPARTMENT

دانشکده مهندسی صنایع
DEGREE
Master of Science (MSc)
YEAR
1391

TITLE

A Model of Evaluation Inter-Organizational Collaborations Balanced Scorecard approach Case Study: Isfahan Taxi Intelligent System
The complexity of today world growing trend so that organizations are not able to solve some of the problems and to solve them it is necessary to collaborate several. Resource constraints, staff, facilities and special features such as multi-dimensional issues, require that organizations work together and get benefits from this collaboration. In addition, if organizations do not have restrictions such as limited resources can’t manage and resolve issues in the large scale, because in this case, internal coordination costs increases so exorbitant. Inter-organizational collaborations strategies is a rapid and flexible way to achieving complementary resources and skills and makes sharing costs and risks, access to new markets, economic savings, prevention of entry and acquisition of knowledge and skills for organizations, so the ability to manage inter-organizational collaboration considered as a competitive advantage. In addition to manage of collaboration conducted in a systematic approach in order to achieve strategic objectives and evaluated. Therefore, many researchers have tried to identify factors affecting the collaboration and through a questionnaire designed to assess their work, but their efforts can be summarized evaluation of the past performance of the organization and strengthening collaboration body. While the success of collaboration in achieving their strategic objectives through a systematic process management required. However, given the strategic goals of each participant of collaboration and sometimes in conflict with each other and design tools are capable of aligning these goals will not be for the purpose of collaboration. In this study, using a balanced score card approach and collaboration strategy design and mapping, systematic process to evaluate defects resolved and inter-organizational collaboration presented. In order to execute and implements the strategy map for collaboration between the Department of Traort and Traffic municipality, organization, management and monitoring of municipal taxi, the City Council of Isfahan, Bank Meli of Iran, the management of Isfahan Card and Etic Pars smart technology Company in implementation of Isfahan Taxi intelligent system designed. Defining the strategic objectives and criteria each of the perspectives of collaboration strategy map, collaboration management measures to facilitate the collaboration are in line with objectives. Using the criteria (indicators) defined in each of the collaboration of scenery evaluated in order to achieve their goals.
چکيده پيچيدگي رو به رشد موجود در دنياي امروز به‌گونه‌اي است که سازمان‌ها به تنهائي قادر به حل برخي از مسائل موجود نيستند و براي حل آن‌ها لازم است تا چندين سازمان با يکديگر همکاري داشته باشند. محدوديت‌هاي منابع، کارکنان، امکانات و ويژگي خاص برخي از مسائل نظير چندبعدي بودن آن‌ها، ايجاب مي‌کند که سازمان‌ها با يکديگر همکاري داشته و از مزاياي اين همکاري بهره‌مند شوند. علاوه بر اين، درصورتي‌که سازمان‌ها محدوديتي از قبيل محدوديت منابع نداشته باشند نمي‌توانند با بزرگ نمودن خود مسائل موجود را مديريت و حل نمايند زيرا در اين صورت، هزينه‌هاي هماهنگي درون‌سازماني آن‌ها به‌گونه‌اي سرسام‌آور افزايش خواهد يافت. همکاري‌هاي بين سازماني راه‌کارهايي سريع و منعطف براي دستيابي به منابع و مهارت‌هاي مکمل است و باعث تسهيم هزينه‌ها و مخاطرات، دسترسي به بازارهاي جديد، صرفه‌جويي اقتصادي، جلوگيري از ورود رقبا و کسب دانش و مهارت براي سازمان‌ها است؛ بنابراين توانايي در مديريت همکاري‌هاي بين سازماني به‌عنوان يک مزيت رقابتي محسوب مي‌شود. از طرفي به‌منظور مديريت همکاري‌ها بايد بتوان به‌صورت سيستماتيک آن‌ها را در جهت دستيابي به اهداف استراتژيک هدايت و مورد ارزيابي قرار داد. بدين منظور محققين زيادي تاکنون سعي در شناسايي عوامل مؤثر بر همکاري‌ها نموده و از طريق طراحي پرسش نامه‌هايي اقدام به ارزيابي همکاري نموده‌اند؛ اما تلاش‌هاي آنان را مي‌توان در بررسي عملکرد گذشته سازمان و يا تقويت بدنه همکاري خلاصه کرد. درحالي‌که موفقيت همکاري در دستيابي به اهداف استراتژيک خود مستلزم مديريت آن از طريق يک فرآيند سيستماتيک خواهد بود. از طرفي اهداف استراتژيک موردنظر هر يک از شرکت‌کنندگان در همکاري متفاوت و در بعضي مواقع در تضاد با يکديگر بوده و ابزارهاي طراحي شده قادر به همسوسازي اين اهداف در جهت اهداف همکاري نخواهند بود. در اين تحقيق با به‌کارگيري رويکرد کارت امتيازي متوازن و طراحي و ترسيم نقشه استراتژي همکاري، کاستي‌هاي موجود برطرف شده و فرآيند سيستماتيکي به‌منظور ارزيابي همکاري‌هاي بين سازماني ارائه مي‌شود. همچنين به‌منظور اجرا و به‌کارگيري آن، نقشه استراتژي مربوط به همکاري بين معاونت حمل‌ونقل و ترافيک شهرداري اصفهان، سازمان مديريت و نظارت بر تاکسيراني شهرداري اصفهان، شوراي اسلامي شهر اصفهان، بانک ملي ايران، مديريت اصفهان کارت و شرکت فناوري‌هاي هوشمند اتيک پارس در پياده‌سازي سامانه هوشمند تاکسي اصفهان، طراحي شده و با مشخص نمودن اهداف استراتژيک و معيارهاي هر يک از مناظر نقشه استراتژي همکاري، مديريت همکاري در جهت پيشبرد اقدامات در راستاي اهداف کلان همکاري تسهيل مي‌گردد. همچنين با استفاده از معيارهاي (شاخص‌) تعريف شده در هر يک از مناظر مي‌توان عملکرد همکاري را در جهت دستيابي به اهداف خود ارزيابي نمود.

ارتقاء امنیت وب با وف بومی