Skip to main content
SUPERVISOR
Farimah Mokhatab Rafiei
فريماه مخاطب رفيعي (استاد راهنما)
 
STUDENT
Ali Hakimian
علي حکيميان

FACULTY - DEPARTMENT

دانشکده مهندسی صنایع
DEGREE
Master of Science (MSc)
YEAR
1387

TITLE

Modeling and Analysis of the Mathematical Programming Problem in Hotel Revenue Management with Considering Customer Groups
This dissertation discusses revenue management; a technique that focuses on decision making that will maximize profit from the sale of perishable inventory units. Inventory service companies with different manufacturing companies. Units of inventory unsold in the service industries are perishable because the services can't be store. This has caused sales service is a priority. Airline, hotels, rail traort services, cinemas and all service industries that are losing their asset value over time in order to maximize their profits tend to use RM techniques. The revenue management system to be used frequently in the hotel industry to maximize revenues in the short time. The system also incorporates deterministic and stochastic mathematical programming models that help to make the best decisions. The actual revenue depends upon which reservation system the hotel uses. Today, researchers and managers to better manage and increase hotel industry revenues, RM mathematical models have been considered appropriate to the industry. However, most research today are using it only to manage revenues from individual travelers, ignoring revenues from group travelers. However, group travelers can contribute to increase an hotel’s revenue and to fill room that otherwise would have gone empty. This dissertation divided hotel customers into a general case considering individual guests and customer groups. Individual customers are divided to two types leisure and business customer. Also For group demand, there are two types of demand: ad hoc and series. This dissertation considered series groups that are larger in scale and are typified by repeat travelers or consistent patterns of travel. With regard to the reservation systems in the hotel industry, in order to maximize hotel revenue, the proposed mathematical programming models presented. Finally, determine the best strategy planning models, the hotel reservation policy for a period of thirty days of the reservation will be available next month.
چکيده مديريت درآمد(RM) عبارتست از يک تکنيک تصميم گيري که بر ماکزيمم کردن سودحاصل از فروش واحدهاي موجودي ازدست رفتني تمرکز دارد. موجودي شرکت هاي خدماتي با شرکت هاي توليدي تفاوت دارد. در صنايع خدماتي واحدهاي موجودي فروخته نشده از دست مي روند، زيرا خدمات نمي توانند ذخيره شوند. اين ويژگي سبب شده است تا فروش خدمات در اولويت باشد. سرويس هاي هوايي، هتل ها، سرويس هاي حمل ونقل ريلي، سينماها و کليه صنايع خدماتي که با گذشت زمان ارزش دارايي خود را از دست مي دهند به منظور بيشينه نمودن سودآوري خود تمايل به استفاده از تکنيک هاي RM دارند. امروزه سيستم مديريت درآمد(RMS) به صورت متداول در صنايع هتلداري استفاده مي شود تا درآمدها را در مدتي کوتاه به حداکثر برساند. سيستم RM مدل هاي برنامه ريزي رياضي احتمالي و معين را براي رسيدن به بهترين نتايج با هم ترکيب مي کند. درآمد واقعي وابسته به نوع سيستم رزروي است که هتل آنرا بکار مي گيرد. امروزه پژوهشگران و مديران جهت مديريت بهتر و افزايش درآمد صنعت هتل داري، مدل هاي رياضي RM متناسب با اين صنعت را مورد توجه قرار داده اند. بسياري از تحقيقات، RM را در ارتباط با مشتريان انفرادي در نظر مي گيرند و گروه هاي مشتري را مورد توجه قرار نمي دهند. در صورتيکه در نظر گرفتن گروه هاي مشتري باعث افزايش در آمد و تکميل اتاق هاي خالي مي شود.در اين پايان نامه مهمان هاي هتل به دو گروه عمده ي مشتريان انفرادي و گروه هاي مشتري تقسيم مي گردند. مشتريان انفرادي به دونوع مشتريان عبوري و تجاري تقسيم مي شوند. تقاضاي گروهي نيز به دو نوع کاربرد موردي يا تک کاربره و متداول قابل تقسيم بندي مي‌باشد. از بين دو نوع تقاضاي گروهي، تنها گروه هاي متداول که حجم بيشتري از تقاضاها را در بر مي گيرند و شامل مسافرت هاي متداولي مي‌باشند که از يک الگوي مشخص تبيعت مي کنند، در نظر گرفته شده است. با توجه به سيستم‌هاي رزرواسيون موجود در صنعت هتل‌داري، به منظور بيشينه نمودن درآمد هتل، مدل‌هاي برنامه‌ريزي رياضي پيشنهادي ارائه شده است. در نهايت با تعيين شدن بهترين استراتژي پيشنهادي مدل‌هاي برنامه‌ريزي، سياست رزرواسيون هتل براي يک دوره سي روزه در ماه آينده در اختيار مسئول رزرواسيون قرار مي‌گيرد.

ارتقاء امنیت وب با وف بومی