Skip to main content
SUPERVISOR
Mohammad hossein Manshaei,Faramarz Hendessi
محمدحسین منشئی (استاد راهنما) فرامرز هندسی (استاد مشاور)
 
STUDENT
Sara Ranjbaran
سارا رنجبران

FACULTY - DEPARTMENT

دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر
DEGREE
Master of Science (MSc)
YEAR
1391
Hitherto, major of educational centers for assessing student have used the traditional method of evaluation that has several challengesfor both students and teachers. we can mention the problem of designing a standard exam for teacher in consecutive terms and prevent from traditional fraud methods that take a lot of time and energy. In addition, after the exam, fair score distribution is another challenge. The students have always complained of incompatibility of scores with their abilities. Game Theory as the strong math tool is used for analysis and modeling the situation in which one’s benefit depends on his own choice and others` behavior.In fact,there is an attempt to form a mathematical and logical formulation from the players` activities in strategic conditions (play) in which players play with each other to get the best results. In this project, we want to use game theory and find optimal solution. In first proposed method for examination, we design a game between students and teachers and then we analyze this with game theory and finally our goal is to design an efficient mechanism that is robust against any student`s fraud. Results show that this method with a proper score distribution and proportional score with student ability could be used as a trusted method to evaluate students in a standard way.The second proposed solution is based on combinatorial auctioan, actually in this method students bids for combination of questions, for this, we propose EAA protocol. The main propiedad of EAA is competitive for choose questions with different hardness. Keywords: Game Theory, Educational Evaluation, Mechanism Design, Combinatorial Auction
یکی از روش های متداول ارزیابی دانشجویان در مراکز آموزشی، برگزاری امتحان می باشد.در این روش بار طراحی و تنظیم سوالات به صورت یک امتحان استاندارد تنها به عهده ی استاد درس می باشد. علاوه بر آن در بسیاری از موارد پس از برگزاری امتحان، اساتید با مسئله ی توزیع عادلانه ی نمرات مواجه می شوند.علاوه بر موارد فوق جلوگیری از شیوه‌هایمتعارف تقلب، زمان و انرژی زیادی را به خود اختصاص می‌دهد. این پروژه با نگاه تازه ای به مسئله ی ارزیابی تحصیلی، سعی در بهبود روش های متداول و افزودن ویژگی های سودمند دیگر از جمله امکان یادگیری دانشجویان در طول امتحان را دارد. بر این اساس دو شیوه ی نوین برای ارزیابی تحصیلی ارائه و سپس توسط نظریه بازی ها [1] مدل سازی و مورد ارزیابی قرار می گیرد. نظریه‌ی بازی‌ها به عنوان قوی‌ترین ابزار ریاضی برای مدل‌سازی و تحلیل شرایطی که در آن منفعت یک شخص علاوه بر رفتار خود وابسته به انتخاب دیگران نیز می باشد مورد استفاده قرار می گیرد. در اولین مدل پیشنهادی، برگزاری امتحان به صورت یک بازی میان دانشجویان و استاد طراحی شده است.در مکانیزم ارائه شده بر اساس این مدل کهEGM نامگذاری شده، از دسته ای از بازی ها با نام بازی های هدف معین (GWAP) [2] که مرتبط با شاخه ی هوش مصنوعی است استفاده شده است. در GWAPیک بازی برای همکاری بین عناصر برای رسیدن به هدف مشخص طراحی می شود.از مهمترین ویژگی های EGM این است که اولاً بار طراحی سوال بین دانشجویان توزیع می شود، در نتیجه زحمت استاد در طراحی سوال کاهش می یابد؛ ثانیاً مکانیزم در برابر تقلب مقاوم است و ثالثاًامکان یادگیری در طول امتحان فراهم می گردد. شایان ذکر است که در این مکانیزم سعی شده ویژگی‌های مورد انتظار برای ارزیابی استاندارد لحاظ گردد. نتایج حاصل از تحلیل این مدل نشان می دهد که این نحوه ی آزمون با ارائه hy;ی یک توزیع مناسب برای استاد و همچنین نمراتی متناسب با توانایی دانشجویان می تواند به عنوان یک شیوه hy;ی مورد اعتماد برای ارزیابی دانشجویان مورد استفاده قرار گیرد. همچنین این مکانیزم شبیه سازی و پیاده سازی شده است. در دومین مدل پیشنهادی، ارزیابی به صورت یک حراج [3] سوال بین دانشجویان انجام می گیرد، برای ارائه این مدل از حراج ترکیبی [4] استفاده شده و پروتکلی به نامEAAپیشنهاد شده است.پروتکل پیشنهادی تضمین می کند که به هر دانشجو یک ترکیب غیر مشترک از سوالات اختصاص داده شود به طوری که برای ترکیب سوالات مشترک، نمره کمتری (توسط دانشجوی دیگری) درخواست نشده باشد. نتایج مدل پیشنهادی نشان می دهدکه EAAموجب تشویق دانشجویان برای انتخاب سوالات متنوع ، با درجه ی سختی بالاتر و ایجاد رقابت می شود. [1] Game Theory [2] Game with A Purpose (GWAP) [3] Auction [4] Combinatorial Auction

ارتقاء امنیت وب با وف بومی