Skip to main content
SUPERVISOR
Sayed Nader Shetab bushehri
سيدنادر شتاب بوشهري (استاد راهنما)
 
STUDENT
Masood Golrezaei
مسعود گل رضائي

FACULTY - DEPARTMENT

دانشکده مهندسی صنایع
DEGREE
Master of Science (MSc)
YEAR
1393
Traortation facilities are one of the main factors of development of countrie. Facilitation due to huge scale, needs considerable investment, therefore if there is not wise planning will cause to waste big part of national investment, one of the base necessity information for traort planner is OD-matrix , the information of this matrix collects by direct and indirect methods which the base of collection of flow traffic data from traortation network, therefore in recent years most of the traort researchers consider how to estimate and observe OD- matrix for data collection The aim of this project, is determination to how data collection in uncongested during the trip in a way that with using the information, can make unique OD-matrix. There is a hypothesis in investigation which is availability the suitable Path-id sensors for record the information of passengers and caused to issue math models for locating sensor in uncongested network. And also this investigation has been done without nominated hypothesis (availability the suitable Path-id sensors for record the information of passengers) ,then made some math model for locating strategic points of person in network Instead of sensor to collect traffic data and finally proposed the statistical method in order to improve the result of observe and estimate the OD-matrix. Above models applied on small traort network the Nguyen-Dupuis and analyzed the result , and also it is done on suburban Isfahan state traortation network which is huge and it shows us this method is actionable for big networks.
چکيده يکي از شاخص‌هاي توسعه يافتگي کشور‌ها، ميزان تسهيلات حمل‌و‌نقلي شان مي‌باشد. ايجاد تسهيلات حمل‌و‌نقلي به دليل بزرگي ابعاد آن نيازمند سرمايه‌گذاري‌هاي هنگفتي است، که در صورت عدم برنامه‌ريزي صحيح منجر به اتلاف بخش عظيمي از سرمايه‌هاي ملي مي‌شود. يکي از اطلاعات پايه‌اي مورد نياز براي برنامه‌ريزان حمل‌و‌نقل، ماتريس تقاضاي سفر مي‌باشد. اطلاعات اين ماتريس از روش‌هاي مستقيم و غيرمستقيم جمع‌آوري مي‌شود که اساس بسياري از اين روش‌ها بر مبناي اطلاعات جريان جمع‌آوري شده در شبکه مي‌باشد.با توجه به اين موضوع، در سال‌هاي اخير توجه پژوهش‌گران حمل‌و‌نقل به چگونگي جمع‌آوري اطلاعات براي تعيين و تخمين ماتريس تقاضاي سفر، معطوف شده است. هدف اين پژوهش تعيين چگونگي جمع‌آوري اطلاعات جريان در شبکه‌هاي خلوت در حين سفر به گونه‌اي است که با استفاده از نتايج اطلاعات جمع‌آوري شده، بتوان ماتريس تقاضاي سفر را به صورتي يگانه بدست آورد. اين بررسي با فرض وجود سنسورهاي مناسب ترافيکي همچون سنسور شناسنده‌ي مسير جهت ثبت اطلاعات مسافرين شبکه صورت گرفت و مدل‌هايي رياضي جهت حل مسئله‌ي مکان‌يابي نصب اين سنسور در شبکه‌هاي خلوت ساخته شد. همچنين اين بررسي با فرض عدم وجود سنسور شناسنده‌ي مسير و استفاده از مصاحبه‌کنندگان جهت ثبت اطلاعات مورد بازبيني قرار گرفت و مسائل مربوط به آن معرفي گرديد. آنگاه مدل‌هايي رياضي جهت مکان‌يابي نقاط استقرار مصاحبه‌کنندگان در شبکه و روشي آماري جهت بهبود نتيجه تخمين ماتريس تقاضاي سفر بدست آمده پيشنهاد گرديد. مدل‌هاي ياد شده در بالا بر روي شبکه حمل‌و‌نقلي نگوين- دپيوس که شبکه‌اي کوچک است، اجرا شد و نتايج آن مورد تحليل قرار گرفت. همچنين با اجراي اين مدل‌ها بر روي شبکه حمل‌و‌نقلي برون‌شهري استان اصفهان که شبکه‌اي واقعي با ابعاد بزرگ است، نشان داده شد که مدل‌هاي ياد شده قابليت بکارگيري بر روي شبکه‌هاي بزرگ را دارا هستند.

ارتقاء امنیت وب با وف بومی