Skip to main content
SUPERVISOR
Sayed Nader Shetab bushehri
سیدنادر شتاب بوشهری (استاد راهنما)
 
STUDENT
Masood Golrezaei
مسعود گل رضائی

FACULTY - DEPARTMENT

دانشکده مهندسی صنایع
DEGREE
Master of Science (MSc)
YEAR
1393
Traortation facilities are one of the main factors of development of countrie. Facilitation due to huge scale, needs considerable investment, therefore if there is not wise planning will cause to waste big part of national investment, one of the base necessity information for traort planner is OD-matrix , the information of this matrix collects by direct and indirect methods which the base of collection of flow traffic data from traortation network, therefore in recent years most of the traort researchers consider how to estimate and observe OD- matrix for data collection The aim of this project, is determination to how data collection in uncongested during the trip in a way that with using the information, can make unique OD-matrix. There is a hypothesis in investigation which is availability the suitable Path-id sensors for record the information of passengers and caused to issue math models for locating sensor in uncongested network. And also this investigation has been done without nominated hypothesis (availability the suitable Path-id sensors for record the information of passengers) ,then made some math model for locating strategic points of person in network Instead of sensor to collect traffic data and finally proposed the statistical method in order to improve the result of observe and estimate the OD-matrix. Above models applied on small traort network the Nguyen-Dupuis and analyzed the result , and also it is done on suburban Isfahan state traortation network which is huge and it shows us this method is actionable for big networks.
یکی از شاخص‌های توسعه یافتگی کشور‌ها، میزان تسهیلات حمل‌و‌نقلی شان می‌باشد. ایجاد تسهیلات حمل‌و‌نقلی به دلیل بزرگی ابعاد آن نیازمند سرمایه‌گذاری‌های هنگفتی است، که در صورت عدم برنامه‌ریزی صحیح منجر به اتلاف بخش عظیمی از سرمایه‌های ملی می‌شود. یکی از اطلاعات پایه‌ای مورد نیاز برای برنامه‌ریزان حمل‌و‌نقل، ماتریس تقاضای سفر می‌باشد. اطلاعات این ماتریس از روش‌های مستقیم و غیرمستقیم جمع‌آوری می‌شود که اساس بسیاری از این روش‌ها بر مبنای اطلاعات جریان جمع‌آوری شده در شبکه می‌باشد.با توجه به این موضوع، در سال‌های اخیر توجه پژوهش‌گران حمل‌و‌نقل به چگونگی جمع‌آوری اطلاعات برای تعیین و تخمین ماتریس تقاضای سفر، معطوف شده است. هدف این پژوهش تعیین چگونگی جمع‌آوری اطلاعات جریان در شبکه‌های خلوت در حین سفر به گونه‌ای است که با استفاده از نتایج اطلاعات جمع‌آوری شده، بتوان ماتریس تقاضای سفر را به صورتی یگانه بدست آورد. این بررسی با فرض وجود سنسورهای مناسب ترافیکی همچون سنسور شناسنده‌ی مسیر جهت ثبت اطلاعات مسافرین شبکه صورت گرفت و مدل‌هایی ریاضی جهت حل مسئله‌ی مکان‌یابی نصب این سنسور در شبکه‌های خلوت ساخته شد. همچنین این بررسی با فرض عدم وجود سنسور شناسنده‌ی مسیر و استفاده از مصاحبه‌کنندگان جهت ثبت اطلاعات مورد بازبینی قرار گرفت و مسائل مربوط به آن معرفی گردید. آنگاه مدل‌هایی ریاضی جهت مکان‌یابی نقاط استقرار مصاحبه‌کنندگان در شبکه و روشی آماری جهت بهبود نتیجه تخمین ماتریس تقاضای سفر بدست آمده پیشنهاد گردید. مدل‌های یاد شده در بالا بر روی شبکه حمل‌و‌نقلی نگوین- دپیوس که شبکه‌ای کوچک است، اجرا شد و نتایج آن مورد تحلیل قرار گرفت. همچنین با اجرای این مدل‌ها بر روی شبکه حمل‌و‌نقلی برون‌شهری استان اصفهان که شبکه‌ای واقعی با ابعاد بزرگ است، نشان داده شد که مدل‌های یاد شده قابلیت بکارگیری بر روی شبکه‌های بزرگ را دارا هستند.

ارتقاء امنیت وب با وف بومی