Skip to main content
SUPERVISOR
Hamid Reza Karshenas,Mohamadamin Latifi
حمیدرضا کارشناس (استاد راهنما) محمدامین لطیفی (استاد راهنما)
 
STUDENT
Hamed Mobasheri
حامد مبشری

FACULTY - DEPARTMENT

دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر
DEGREE
Master of Science (MSc)
YEAR
1391

TITLE

Optimal Coordination of Plug-in Electric Vehicles Chargers for Network Harmonic Mitigation
: In this thesis, the problem of optimal coordination of plug-in electric vehicles charger for network harmonic mitigation is studied. Todey, due to increasing trend in fossil fuel price and environmental concerns, there is an upgoing trend in electric vehicles utilization. Plug-in Electric Vehicles (PEVs) connect to electric grids. Using power electronics interfaces, having interfaces makes it possible to convert PEVs to virtual act+ive filters to mitigate harmonics. To implement this idea, due to distributed nature of PEVs in power grid, we encountere with distributed power line conditioners In this thesis, we study battery characterestics and PEV chargers, extract a grid connected PEV model and investigate distributed active filters characterestics. By using 2 sample examples, the applicability of using PEVs as active filters are evaluated. The problem of coordinating PEVs performance to mitigate grid harmonics are modelled as a nonlinear optimization problem. The purpose of this problem is to minimize harmonic pollutions in power grids. This optimization problem is solved using Genetic Algorithm. For simulation, IEEE 13 Node Test feeder is used. This grid is considered as a small town which has 3 parking lots with different charging capacities. The results confirm the applicability of the proposed model for harmonic filtering. Keywords: 1) optimizatio 2) harmonic 3) Distributed power line conditioner
در این پایان نامه به چگونگی هماهنگی بهینه شارژر خودروهای الکتریکی متصل به شبکه با جهت کاهش هارمونیک های شبکه پرداخته شده است. امروزه به علت افزایش قیمت سوخت های فسیلی و نگرانی های زیست محیطی، استفاده از خودروهای الکتریکی در حال افزایش است. در این میان استفاده از خودروهای الکتریکی با قابلیت اتصال به شبکه (PEV) که قابلیت اتصال به شبکه ی توزیع را دارند با استقبال بیشتری مواجه بوده اند. PEV ها به کمک واسط های مبتنی بر الکترونیک قدرت به شبکه متصل می شوند. وجود این واسط ها این امکان را فراهم می کند که با تبدیل باتری PEVها به یک فیلتر اکتیو مجازی، از PEVها در زمان اتصال به شبکه قدرت (اتصال در ایستگاه های شارژ یا اتصال در خانه و حتی اتصال به هنگامی که در مراکز پارکینگی پارک شده اند) در جهت کاهش هارمونیک های شبکه استفاده کرد. برای پیاده سازی این ایده به سبب توزیع گسترده PEVها در سطح شبکه، با موضوع هماهنگی ناحیه گسترده پالایش کننده های توان مواجه هستیم. در این پایان نامه در ابتدا به مطالعه مشخصات باتری و شارژرهای PEVها، استخراج مدل PEV متصل به شبکه برای مطالعات هارمونیکی و تحقیق در خصوص فیلترهای اکتیو توزیع شده و هماهنگی ناحیه گسترده آن ها پرداخته می شود. در ادامه، به کمک دو مثال ساده، امکان پذیری ایده ی استفاده از PEVها به عنوان فیلتر اکتیو مورد ارزیابی قرار می گیرد. مسأله هماهنگی عملکرد PEVها برای کاهش هارمونیک های شبکه به صورت یک مسأله بهینه سازی مدل شده است که هدف این مسأله حداقل کردن آلودگی های هارمونیکی در سطح شبکه است. این مسأله بهینه سازی به کمک الگوریتم ژنتیک حل می شود. برای انجام شبیه سازی ها شبکه IEEE 13 Node Test Feeder مورد استفاده قرار گرفته است. این شبکه به عنوان یک شهرک در نظر گرفته شده است که در آن سه عدد پارکینگ خودرو با ظرفیت های مختلف جهت شارژ، تعداد مشخصی خودروی الکتریکی با ظرفیت شارژ مشخص و ظرفیت مشخصی برای فیلترینگ در دسترس است. نتایج شبیه سازی نشان دهنده ی توانایی مدل ارائه شده است. کلمات کلیدی: 1- پالاینده توان ناحیه گسترده 2- هارمونیک 3- بهینه سازی

ارتقاء امنیت وب با وف بومی