Skip to main content
SUPERVISOR
Sayed Nader Shetab bushehri,Ali Zeinal Hamadani
سیدنادر شتاب بوشهری (استاد راهنما) علی زینل همدانی (استاد مشاور)
 
STUDENT
Ali Ebrahimi
علی ابراهیمی

FACULTY - DEPARTMENT

دانشکده مهندسی صنایع
DEGREE
Master of Science (MSc)
YEAR
1389

TITLE

Optimal Counting Location of the Network Links for large cities Using Bayesian Networks
The analysis of network traffic flows needs origin-destination matrix information. This matrix consists of the origin-destination data of the traortation network which can be obtained via two direct and indirect methods. Since construction of the origin-destination matrix using direct methods is so much costly and time consuming, hence using indirect methods has received more attention. One of the most important indirect methods is estimation of origin-destination matrices by counting traffic of some of the links. The accuracy of the origin-destination matrix is related to some data such as the initial origin-destination matrix and the links chosen for counting. On the other hand the budget for counting the links is limited, thus selecting links which give the most information is so important. The estimation and upgrading of the origin-destination matrix has been investigated extensively but the location of the traffic counting points has received very limited attention. One of the accurate methods for selecting optimal traffic counting location that has received more attention in recent decades is using the Bayesian networks. The problem of this method is its long using time for large networks. In this thesis two solutions are presented for using this method for large networks. These solutions are omitting the unimportant links and decreasing the number of origin-destination pairs. Also the new indicator for selecting the links is presented. At last this method is installed for Isfahan traortation network. It is obvious that by much changing of some zones’ attractiveness for traveling, this method has some constraints in installation
تحلیل جریان های ترافیکی در شبکه های حمل ونقل نیازمند اطلاعات ماتریس تقاضای مبدأ-مقصد می باشد. در واقع این ماتریس اطلاعات تقاضای سفر زوج مبدأ-مقصدهای شبکه را در بر دارد. اطلاعات ماتریس تقاضای مبدأ-مقصد معمولاً از دو روش مستقیم و غیرمستقیم به دست می آید. از آن جایی که جمع آوری اطلاعات مربوط به ماتریس تقاضای مبدأ-مقصد از طریق روش مستقیم هزینه بالایی دارد، لذا در دهه های اخیر روش های غیرمستقیم برای اصلاح و به روزرسانی این ماتریس مورد توجه پژوهش گران قرار گرفته است. یکی از مهمترین روش های غیرمستقیم استفاده از مدل های برنامه ریزی ریاضی با استفاده از مشاهدات حجم جریان ترافیک بر روی خیابان ها است. از آن جا که کیفیت ماتریس تقاضای مبدأ-مقصد تخمین زده شده به دقت داده های ورودی نظیر ماتریس تقاضای مبدأ-مقصد اولیه و همچنین، محل استقرار نقاط شمارش حجم جریان ترافیک وابسته می باشد، و از طرف دیگر منابع تخصیص داده شده برای شمارش حجم خیابان ها محدود است، بنابراین انتخاب مجموعه ای از کمان های مناسب که شمارش حجم آن ها بیشترین اطلاعات را برای تصحیح ماتریس تقاضای مبدأ-مقصد به دست می دهند بسیار مهم می باشد. علی رغم تحقیقات زیادی که در زمینه ی تخمین و به روزکردن ماتریس تقاضای مبدأ-مقصد انجام شده است، کمتر بر روی تعیین محل های مناسب شمارش حجم ترافیکی خیابان ها کار شده است. یکی از روش های دقیق در تعیین کمان های مناسب جهت شمارش که در دهه های اخیر مورد توجه قرارگرفته است استفاده از شبکه های بیزین است. مشکل اصلی این روش زمان اجرای بالای آن برای شبکه های متوسط و بزرگ است که عملاً امکان به کارگیری برای این شبکه ها را مشکل می سازد. در این تحقیق با استفاده از دو راهکار شناسایی کمان های غیرمهم و حذف آن ها جهت کاهش تعداد کمان های مورد مقایسه و نیز کاهش تعداد زوج مبدأ-مقصدهای غیرمؤثر، روشی کارا برای شناسایی کمان های مهم جهت شمارش در شبکه های حمل ونقلی بزرگ ارائه شده است. همچنین شاخص انتخاب کمان های مهم مورد بررسی مجدد قرار گرفته است. در نهایت روش پیشنهادی برای تعیین کمان های مهم جهت شمارش در شبکه ی حمل ونقلی اصفهان با استفاده از نرم افزار GAUSS اجرا گردیده است. شایان ذکر است که این روش پیشنهادی با تغییرات زیاد احتمالی در بافت شهری و همچنین حذف و یا ایجاد جذابیت سفر نواحی مختلف، محدودیت هایی در اجرا خواهد داشت.

ارتقاء امنیت وب با وف بومی