Skip to main content
SUPERVISOR
Ali Zeinal Hamadani
علي زينل همداني (استاد راهنما)
 
STUDENT
Sanaz Jalili
ساناز جليلي

FACULTY - DEPARTMENT

دانشکده مهندسی صنایع
DEGREE
Master of Science (MSc)
YEAR
1396

TITLE

Optimizing extended warranty policies following the two-dimensional Warranty with variable repair time threshold
Today, manufacturers offer a commitment to the buyers of their products in order to show the quality of the products and also to pay attention to customer orientation. In fact, a guarantee or warranty is an agreement between the manufacturer (seller) of an industrial product and the customer (buyer) that is concluded at the time of sale of the product. Under the warranty, the manufacturer undertakes to repair or replace the product in the event of a product breakdown, despite its proper use within a specified period of time, depending on the type of warranty policy it is responsible for. Providing a guarantee is one way to increase the competitiveness of products. The complex competitive market and customer demand have increased competition between manufacturers for better warranties in order to attract more customers. In this study, the warranty policy depends on two factors: failure time and product repair time when product failure occurs. If the repair takes longer than the repair threshold, the product is replaced. During the warranty period, the policy of minimum repairs or renewable replacement applies. According to this policy, the manufacturer is obliged to make the minimum repair for the defective product immediately.
امروزه توليدکنندگان به منظور نمايش کيفيت محصولات توليدي و نيز توجه به مشتري مداري، تعهدي تحت عنوان ضمانتنامه به خريداران محصولات خود ارائه مي دهند. در واقع ضمانتنامه يا وارانتي يک قرارداد توافقي بين توليدکننده (فروشنده) يک محصول صنعتي و مشتري (خريدار) مي باشد که در زمان فروش محصول منعقد ميگردد. بر اساس ضمانتنامه، توليدکننده متعهد مي شود که در صورت خرابي محصول با وجود استفاده صحيح از آن در بازه زماني مشخص، بنا بر نوع سياست ضمانت نامه که برعهده دارد محصول را تعمير و يا تعويض کند. ارائه ضمانتنامه يکي از راههاي افزايش توان رقابتي محصولات است. بازار پيچيده رقابتي و تقاضاي مشتريان، رقابت بين توليدکنندگان براي ارائه ضمانتنامه بهتر، به منظور جذب مشتريان بيشتر را افزايش داده است. در اين پژوهش سياست ضمانت نامه، به دو عامل زمان شکست و زمان تعمير محصول در زماني که شکست محصول رخ ميدهد، بستگي دارد. اگر تعمير، زمان بيشتري نسبت به آستانه تعمير داشته باشد، محصول جايگزين ميشود. در طول دوره ضمانتنامه ، سياست حداقل تعمير يا تعويض قابل نوسازي اعمال مي گردد. طبق اين سياست، توليد کننده موظف است که حداقل تعمير را براي محصولي که دچار عيب شده است به صورت فوري انجام دهد. توليد کنننده آستانه زمان تعمير را براي مشتريان تعيين مي کند. که به عنوان محدوديت زماني براي سرويس دهي حداقل تعمير به منظور جلب رضايت مشتريان مي باشد.

تحت نظارت وف ایرانی