Skip to main content
SUPERVISOR
Ali Zeinal Hamadani
علی زینل همدانی (استاد راهنما)
 
STUDENT
Sanaz Jalili
ساناز جلیلی

FACULTY - DEPARTMENT

دانشکده مهندسی صنایع
DEGREE
Master of Science (MSc)
YEAR
1396

TITLE

Optimizing extended warranty policies following the two-dimensional Warranty with variable repair time threshold
Today, manufacturers offer a commitment to the buyers of their products in order to show the quality of the products and also to pay attention to customer orientation. In fact, a guarantee or warranty is an agreement between the manufacturer (seller) of an industrial product and the customer (buyer) that is concluded at the time of sale of the product. Under the warranty, the manufacturer undertakes to repair or replace the product in the event of a product breakdown, despite its proper use within a specified period of time, depending on the type of warranty policy it is responsible for. Providing a guarantee is one way to increase the competitiveness of products. The complex competitive market and customer demand have increased competition between manufacturers for better warranties in order to attract more customers. In this study, the warranty policy depends on two factors: failure time and product repair time when product failure occurs. If the repair takes longer than the repair threshold, the product is replaced. During the warranty period, the policy of minimum repairs or renewable replacement applies. According to this policy, the manufacturer is obliged to make the minimum repair for the defective product immediately.
امروزه تولیدکنندگان به منظور نمایش کیفیت محصولات تولیدی و نیز توجه به مشتری مداری، تعهدی تحت عنوان ضمانتنامه به خریداران محصولات خود ارائه می دهند. در واقع ضمانتنامه یا وارانتی یک قرارداد توافقی بین تولیدکننده (فروشنده) یک محصول صنعتی و مشتری (خریدار) می باشد که در زمان فروش محصول منعقد میگردد. بر اساس ضمانتنامه، تولیدکننده متعهد می شود که در صورت خرابی محصول با وجود استفاده صحیح از آن در بازه زمانی مشخص، بنا بر نوع سیاست ضمانت نامه که برعهده دارد محصول را تعمیر و یا تعویض کند. ارائه ضمانتنامه یکی از راههای افزایش توان رقابتی محصولات است. بازار پیچیده رقابتی و تقاضای مشتریان، رقابت بین تولیدکنندگان برای ارائه ضمانتنامه بهتر، به منظور جذب مشتریان بیشتر را افزایش داده است. در این پژوهش سیاست ضمانت نامه، به دو عامل زمان شکست و زمان تعمیر محصول در زمانی که شکست محصول رخ میدهد، بستگی دارد. اگر تعمیر، زمان بیشتری نسبت به آستانه تعمیر داشته باشد، محصول جایگزین میشود. در طول دوره ضمانتنامه ، سیاست حداقل تعمیر یا تعویض قابل نوسازی اعمال می گردد. طبق این سیاست، تولید کننده موظف است که حداقل تعمیر را برای محصولی که دچار عیب شده است به صورت فوری انجام دهد. تولید کنننده آستانه زمان تعمیر را برای مشتریان تعیین می کند. که به عنوان محدودیت زمانی برای سرویس دهی حداقل تعمیر به منظور جلب رضایت مشتریان می باشد.

تحت نظارت وف ایرانی