Skip to main content
SUPERVISOR
Behrooz Arbab shirani,Gholam-Ali Raissi-Ardali
بهروز ارباب شیرانی (استاد راهنما) غلامعلی رئیسی اردلی (استاد مشاور)
 
STUDENT
Mohammad reza Hasanzadeh ghayeh gheshlaghi
محمدرضا حسن زاده قیه قشلاقی

FACULTY - DEPARTMENT

دانشکده مهندسی صنایع
DEGREE
Doctor of Philosophy (PhD)
YEAR
1390

TITLE

Performance Measurement Model of Projectized Knowledge-Based Companies Based on Risk
: Performance measurement is crucial for emerging knowledge-based companies because they are strictly in risk of time and cost overruns. Despite of the fact that several qualitative and quantitative studies have been directed toward the project performance measurement, only a few have analysed the effects of the learning on performance under risk situations. In addition, the effect of organization’s learning curves on the performance during the project’s life cycle has not been analysed extensively. This study adopts an integrated performance measurement and prediction model based on a combination of earned value management approach and the learning curve theory under risk condition. The present research to be presented has two main parts: One that concerns the project performance measurement and a second that focuses on forecasting performance indicators in terms of time and cost of the project subject to the errors and risks. The contributions of the present study are threefold. First, this study extends to the traditional performance measurement models, which focuses only on forecasting time at completion, by extending the performance measurement domain to analyse both time and cost. Second, the learning curve models are explicitly used as a basis to assess the nonlinear effect of learning on the performance. Novel risk performance metrics are proposed and adopted for knowledge-based companies. Third, compared with ltr"
عملکرد شرکت‌های دانش‌بنیان به‌طور مشخص تحت تأثیر یادگیری است. در این راستا، تئوری منحنی‌های یادگیری برای برنامه‌ریزی و ارزیابی عملکرد جنبه‌های مختلف سازمان قابل استفاده است. توجه به متغیر بودن عملکرد شرکت‌های دانش‌بنیان در طول زمان و تحت تأثیر یادگیری و در نظر گرفتن این موضوع در کنار مفاهیم پایه‌ای ارزیابی عملکرد، ضروری به نظر می‌رسد. در تحقیق حاضر ابتدا در خصوص مدل‌های نوین ارزیابی عملکرد از منظرهای مختلف بررسی جامعی صورت گرفته، سپس با توجه به تحولات اخیر در خصوص اقتصاد دانش‌محور و جایگاه شرکت‌های دانش‌بنیان در اسناد بالادستی کشور و شناسایی ریسک در این شرکت‌ها، مدلی بر اساس یادگیری، جهت ارزیابی عملکرد داخلی و عملیاتی شرکت‌های دانش‌بنیان پروژه-محور مبتنی بر ریسک ارائه شده است. در بخش اول تحقیق به شناسایی عوامل ریسک برای شرکت‌های دانش‌بنیان پرداخته و در بخش دوم، مدلی برای ارزیابی عملکرد شرکت‌های دانش‌بنیان پروژه-محور با توجه به ریسک‌های شناسایی شده و نیز اثرات یادگیری ارائه می‌شود. با توجه به مطالعه مدل‌های ارزیابی عملکرد در ادبیات موضوع، در این تحقیق مدل ارزیابی عملکرد جامعی ارائه شده است که تأثیر یادگیری سازمانی را در سطح عملیاتی جهت ارزیابی شاخص‌های زمان و هزینه ‌برای شرکت‌های دانش‌بنیان پروژه-محور تحت شرایط ریسک لحاظ می‌نماید که یکی از جنبه‌های نوآوری تحقیق حاضر این موضوع است. در این تحقیق با هدف پاسخگویی به نیاز‌های شرکت‌های دانش‌بنیان پروژه-محور، مدل یکپارچه‌ای از ارزیابی عملکرد و آنالیز ریسک، در قالب یک سیستم پشتیبان تصمیم‌گیری توسعه داده می‌شود. مدل پیشنهادی برای ارزیابی اهداف عملکردی سازمان، شامل زمان، و هزینه با تلفیق روش مدیریت ارزش کسب‌شده، منحنی‌های یادگیری و روش پیش‌بینی کالمن- فیلتر ارائه شده است. این مدل به‌منظور ارزیابی عملکرد فعلی شرکت‌ دانش‌بنیان و پیش‌بینی عملکرد آینده آن در طول چرخه عمر و نیز پیگیری روند پیشرفت، آنالیز ریسک و برآوردهای دقیق برای شاخص‌های عملکردی، مورد استفاده قرار می‌گیرد. به منظور اعتبارسنجی تحقیق، دقت روش‌های مدیریت ارزش حاصله، زمان‌بندی حاصله و روش کالمن-فیلتر در مقایسه با روش پیشنهادی روی یک مطالعه موردی، بررسی شد. نتایج تحقیق نشان داد که روش پیش‌بینی تلفیقی جهت ارزیابی عملکرد شرکت‌های دانش‌بنیان، دارای کمترین متوسط ??درصد خطای پیش‌بینی عملکرد در شرکت مورد مطالعه است، در نتیجه، می‌توان نتیجه گرفت که مدل پیشنهادی نتایج مطمئن‌تری در مقایسه با روش‌های رایج ارزیابی عملکرد ارائه می‌کند

ارتقاء امنیت وب با وف بومی