Skip to main content
SUPERVISOR
Iman Nosoohi,Mehdi Iranpoor
ايمان نصوحي (استاد راهنما) مهدي ايران پور مبارکه (استاد راهنما)
 
STUDENT
Roya Mohammadi
رويا محمدي

FACULTY - DEPARTMENT

دانشکده مهندسی صنایع
DEGREE
Master of Science (MSc)
YEAR
1396

TITLE

Pricing Of New Product Line in the presence of New Experience Goods and Strategic Consumers
This paper investigates how the presence of social learning affects the the introduction strategy of a product line with a forward-looking consumer population, within a simple two-period model. So in this paper has been considered a firm that offers two new vertically differentiated products to consumers. consumers may choose to strategically delay their purchasing decisions in anticipation of the product reviews of their peers. It is assumed that the quality of the products is unknown to the consumers and products have both experience attributes and search attributes. So the early consumers make the purchasing decision based on search attributes and their prior belief about the quality of products. These consumers learn the true quality and reveal this information to the successive consumers through a social learning process. Two alternative employed:(i) preannounced pricing and (ii) responsive pricing.
در اين تحقيق به بررسي اثر يادگيري اجتماعي بر استراتژي ارائه خط محصول پرداخته مي­شود. اين مقاله به بررسي چگونگي تأثير يادگيري اجتماعي بر ارائه خط محصول با وجود مصرف‌کننده آينده نگر، در يک مدل دو دوره‌اي با قيمت‌گذاري پويا مي‌پردازد. بدين منظور در اين تحقيق شرکتي با دو محصول جايگزين با کيفيت متفاوت در نظر گرفته­ شده است. مصرف­کنندگان ممکن است تصميمات خريد خود را به دليل پيش بيني يادگيري اجتماعي يا کاهش قيمت به تأخير بياندازند. فرض مي­شود که کيفيت يکي از محصولات براي مصرف­کنندگان نامشخص است. همچنين کيفيت محصولات متشکل از کيفيت تجربه­اي و قابل جستجو مي­باشد. بنابراين مصرف­کنندگان اوليه بر اساس کيفيت قابل جستجوي محصول و ذهنيت پيشين خود از کيفيت ، در مورد خريد محصولات تصميم مي­گيرند. اين مصرف­کنندگان پس از خريد محصول، کيفيت حقيقي آن را دريافته و با به اشتراک گذاشتن نظرات خود، امکان يادگيري کيفيت حقيقي را طي فرايند يادگيري اجتماعي، براي مصرف­کنندگان بعدي فراهم مي­آورند. در اين تحقيق قيمت­گذاري تحت دو سياست قيمت­گذاري از پيش اعلام شده و واکنشي صورت گرفته است. از طرفي سه استراتژي خط محصول در نظر گرفته شده­است که عبارتند از : (1) ارائه محصول جديد در دوره 1، (2) ارائه محصول جديد در دوره 2 با اطلاع رساني در دوره 1 و (3) ارائه محصول جديد در دوره 2. در اين تحقيق نشان داده شده که در صورت وجود محصولات با تمايز کيفي و حضور مشتريان استراتژيک همانند شرايط تک محصولي، هميشه سياست قيمت­گذاري از پيش اعلام شده بهينه نمي­باشد. همچنين نشان داده شد که در صورتيکه سطح رفتار استراتژيک مصرف­کنندگان بالا باشد، يادگيري اجتماعي مي­تواند تاثير منفي بر سود شرکت داشته باشد. در آخر نتايج آناليز عددي نشان داد که در صورت بالا نبودن سطح رفتار استراتژيک مصرف­کنندگان، استراتژي ارائه محصول جديد در دوره 1 و تحت سياست قيمت­گذاري واکنشي براي شرکت بهينه مي­باشد. در غير اين صورت بهتر است شرکت از استراتژي­ ارائه محصول جديد در دوره 2 استفاده کند. ­

ارتقاء امنیت وب با وف بومی