Skip to main content
SUPERVISOR
Ali Zeinal Hamadani
علي زينل همداني (استاد راهنما)
 
STUDENT
Hojjatollah Salmani
حجت اله سلماني

FACULTY - DEPARTMENT

دانشکده مهندسی صنایع
DEGREE
Master of Science (MSc)
YEAR
1392
Customer satisfaction is very important issue in today's business environment. Warranty length and product prices are the crucial factor in achieving customer satisfaction and profits of manufacturer. Also In fact most of the products on sale are delayed and the sales delay is one of the factors that affect the properties of many products. In this study, we study the Profit Maximizing by Warranty Length and Price Optimization Considering Sales Delay. For this purpose, all circumstances affecting the length of warranty and price like the distribution of product life cycle in the operating conditions and sales delay, distribution of delay period, warranty policies, demand and cost functions, etc. used in the model And so the model presented in this study is closer to real-world situations and the results of this research can be performed on many of the products with sales delay. To determine the optimal warranty length and price, in order to maximize profits, products under Non-renewable and renewable warranty policies in each of the markets for fix and separable states on demand was performed and after the sensitivity analysis, the results have been evaluated. As well as the optimal price and warranty length and maximum profit based on changes in price and warranty elasticity and fix cost of product Studied and the results has been checked. Then the multimode system and products introduced and optimal warranty length and price and maximum profit under different warranty policies in various markets are examined and analyzed. Finally, model validation is done.
چکيده امروزه رضايت مشتري از مسائل بسيار مهم در محيط‌هاي کسب و کار است. طول ضمانت‌نامه و قيمت محصول از عوامل بسيار مهم در کسب رضايت مشتري و ميزان فروش محصولات و در نتيجه ميزان سود توليد کننده مي‌باشند. همچنين در واقعيت اغلب محصولات داراي تاخير در فروش مي‌باشند و اين تاخير در فروش از عوامل بسيار تاثير گذار بر ويژگي‌هاي عمر بسياري از محصولات مي‌باشد. در اين پژوهش، مساله‌ي بيشينه‌سازي سود با بهينه‌سازي طول ضمانت‌نامه و قيمت با لحاظ نمودن تاخير در فروش مورد بررسي قرار گرفته است. بدين منظور تمام شرايط تاثيرگذار در طول ضمانت‌نامه و قيمت نظير توزيع طول عمر محصول در وضعيت‌هاي عملياتي و تاخير در فروش، توزيع دوره‌ي تاخير، سياست‌هاي مختلف ضمانت‌نامه، توابع تقاضا و هزينه، و غيره در مدل مورد توجه قرار گرفته و بنابراين مدل ارائه شده در اين مطالعه به شرايط دنياي واقعي نزديک‌تر مي‌باشد و نتايج به دست آمده از اين تحقيق قابليت پياده‌سازي بر روي بسياري از محصولاتِ داراي تاخير در فروش را دارا مي‌باشد. بررسي محصولات تحت سياست‌هاي ضمانت‌نامه‌ي تجديد ناپذير و تجديد پذير با هدف تعيين طول ضمانت‌نامه و قيمت بهينه، به منظور بيشينه‌سازي سود در هر يک از بازارهاي تقاضاي ايستا و تفکيک‌پذير در حالات اثر گذاري انتشار بر تقاضا و اشباع بر تقاضا انجام گرفته و سپس با تحليل حساسيت پارامترهاي مدل‌ها، نتايج به دست آمده مورد بررسي قرار گرفته است. هم‌چنين نحوه تغييرات طول ضمانت‌نامه و قيمت بهينه و هم‌چنين سود بيشينه بر اساس تغييرات قابليت‌هاي ارتجاعي طول ضمانت‌نامه و قيمت و هزينه‌ي ثابت محصول بررسي گرديده است. سپس سيستم‌هاي چند حالته معرفي گرديده و محصولات چند حالته بررسي گرديده و طول‌ضمانت‌نامه و قيمت بهينه و هم‌چنين سود بيشينه براي محصولات داراي اين ويژگي تحت سياست‌هاي ضمانت‌نامه‌ي مختلف در بازارهاي تقاضاي گوناگون مورد بررسي و تجزيه و تحليل قرار گرفته است. هم‌چنين به منظور اعتبارسنجي مدل‌ها، اقدام به بررسي مدل‌ها در حالت عدم لحاظ نمودن تاخير در فروش نموده و نتايج حاصله با حالت لحاظ نمودن تاخير در فروش مقايسه مي‌گردد.

ارتقاء امنیت وب با وف بومی