Skip to main content
SUPERVISOR
Mohammad Sheykhzadeh,Dariush Semnani
محمد شیخ زاده (استاد راهنما) داریوش سمنانی (استاد راهنما)
 
STUDENT
Mehdi Nasiri Shhandasht
مهدی نصیری شاهاندشت

FACULTY - DEPARTMENT

دانشکده مهندسی نساجی
DEGREE
Master of Science (MSc)
YEAR
1384
One of the important force is friction force between needle and cam In weft knitting Industry .In fact we can not decrease this force to zero. Because always cam trace has a friction coefficient that can not be ignored. But we can decrease the quantity of this force near zero. One of the methods in industry is lubrication of the cam trace which is based on cam angle. The other method which used in this project as a investigation method is making stitch cam that in the knock over point of it bearing is used. Because in the knock over point we can observe the most tension yarn and the maximum friction force which is caused by it .In this method, the cam path curve and the bearing location has been obtained. It is important to know that this relation between friction and tension of yarn increase a lot if other parameters don’t change. By making bearing cam, adjust that and doing necessary on it was indicated that using bearing in loop length and during using thin yarn cam help to reduce the yarn tension and decreasing of friction force. This reduction for a thin yarn and loop length can even reach to 7-8 cN which can help to increase the knitting machine efficiency.
یکی از نیروهای مهم در صنعت بافندگی حلقوی پودی نیروی اصطکاک بین سوزن و بادامک میباشد.در عمل نمی‌توان مقدار این نیرو را به صفر رساند.چون همواره مسیر بادامکی دارای یک ضریب اصطکاکی می‌باشد که نمی‌توان از آن صرف‌نظر کرد.ولی می‌توان مقدار این نیرو را به سمت صفر میل داد و آنرا کوچکتر کرد. از روشهای موجود در صنعت روغنکاری مسیر بادامکی می‌باشد که این امر منوط بر میزان زاویه بادامک می‌باشد. روغنکاری مسیر با بیشترین زاویه بادامک نیز، دارای حد اپتیممی می‌باشد که بیشتر از آن موجب کاهش راندمان می‌شود. روش دیگری که به عنوان یک روش تحقیقاتی در این پروژه مورد استفاده قرار گرفت ساخت بادامک طول‌حلقه‌ای می‌باشد که در نقطه ناک‌اور آن از یک بلبرینگ استفاده شده است.چون،در نقطه ناک‌اور بیشترین مقدار نیروی کشش به نخ وارد می‌شود و به تبع آن نیروی اصطکاک نیز دارای بیشترین مقدار خود می‌شود.در این روش منحنی مسیر بادامکی و مکان بلبرینگ در نقطه ناک اور مشخص گردیدقابل ذکر است که این وابستگی بین اصطکاک و کشش وارده بر نخ با ثابت نگه‌داشتن پارامترهای دیگر شدت بیشتری به خود می‌گیرد. با ساخت بادامک بلبرینگی،نصب آن برروی ماشین و انجام آزمایشات لازم برروی آن مشخص شد که وجود بلبرینگ،در طول‌حلقه‌های بالا و در هنگام استفاده از نخ ظریف تا حد زیادی به کاهش کشش وارد برنخ،و کاهش نیروی اصطکاک کمک می‌کند.این کاهش برای یک نخ خیلی ظریف و طول‌حلقه بالا حتی به8-7سانتی‌نیوتن نیز می‌تواند برسدکه این امر کمک زیادی به افزایش راندمان ماشین بافندگی می‌کند

ارتقاء امنیت وب با وف بومی