Skip to main content
SUPERVISOR
Ali Zeinal Hamadani
علي زينل همداني (استاد راهنما)
 
STUDENT
Mohammadali Fattahzadeh
محمدعلي فتاح زاده

FACULTY - DEPARTMENT

دانشکده مهندسی صنایع
DEGREE
Master of Science (MSc)
YEAR
1389
An important problem facing manufacturers in today’s competitive market is repair-replacement strategy for defective product in warranty period. A warranty is a assurance given by the seller at the time of sale that the product will perform its functio satisfactorily for a specified time period, which requires the manufacturer to rectify all item failure either through repair or replacement should failure occur within the period specified in the warranty. The cost of servicing a warranty usually depends on the type of repair performed under warranty policy and time. Although ''all minimal repair'' and ''all replacement'' policies without consider time value are easy to implement and analyze, they are not always feasible or practical. In repair–replace strategy, it is assumed that a repairable item can be repaired for many times and time values of money are not considered. Sometimes these assumptions are not feasible and failed items are not capable of having minimal repair for many times and ignoring time value. We focus on a repair– replace strategy by considering constraint on the number of minimal repairs and time value of money for the case of two dimensional warranty policies is discussed. The warranty region is defined in terms of age and usage and the warranty period is divided such that the proposed strategy minimizes the expected total warranty cost. A numerical example for the obtained model is also presented.
چکيده گاهي محصولات در دوره ضمانت کارآيي خود را از دست داده و معيوب مي شوند بنابراين توليدکنندگان زمان عرضه محصول به بازار با مسأله تعيين استراتژي تعمير-تعويض براي محصولات خراب شده در دوره ضمانت مواجه هستند. توليد کنندگان در زمان مواجه شدن با خرابي محصول تعمير پذير در دوره ضمانت دو اختيار دارند، يا بايد محصول را تعمير کنند و يا با يک کالاي نو تعويض نمايند. هزينه سرويس ضمانت وابستگي زيادي به عواملي همچون استراتژي تعيين شده در دوره ضمانت دارد. استفاده از استراتژي هاي هميشه تعمير و يا هميشه تعويض به راحتي مي توانند مطرح گردد، اما اين استراتژي ها ممکن است هميشه در عمل ممکن نباشند. زيرا اين استراتژي ها يا بسيار هزينه بر هستند و يا لزوماً يک محصول تعمير پذير نتواند به دفعات تعمير شود. به همين دلايل در نظر گرفتن استراتژي ها ترکيبي و در نظر گرفتن محدوديت در تعداد دفعات تعمير مي تواند بسيار مؤثر واقع شود. براي استفاده از استراتژي هاي ترکيبي ناحيه ضمانت را به دو، سه يا جندين بخش تقسيم کرده اند و براي هر بخش رويکرد خاصي از تعمير را در نظر گرفته اند. براي چند بخشي کردن ناحيه ضمانت بايد حدود هر بخش تعيين شود. به عبارتي براي بدست آوردن پارامترها، اگر ارزش زماني پول در نظر گرفته نشود، الزماً مقادير درستي به دست نمي آيد. در پژوهش انجام شده استراتژي هاي تعمير-تعويض براي محصولات فروخته شده در دوره ضمانت دو بعدي، ابعاد سن محصول و کارکرد محصول مورد بحث قرار گرفته است. ناحيه ضمانت مستطيل شکل است. و براي محصولات تعمير پذير محدوديت در تعداد دفعات تعمير در نظر گرفته شده است. ناحيه ضمانت مي تواند به چند بخش تقسيم مي شود. تعيين حدود بخش ها با هدف کاهش متوسط هزينه هاي ضمانت و در نظر گرفتن ارزش زماني پول انجام شده است. مدلسازي به روش يک بعدي صورت گرفته و با ارائه مثال عددي امکان پذير بودن و اهميت آن در کاهش هزينه هاي ضمانت مورد بررسي قرار گرفته است.

ارتقاء امنیت وب با وف بومی