Skip to main content
SUPERVISOR
Jafar Soltani zamani,Saeid Hosseinia
جعفر سلطانی زمانی (استاد راهنما) سعید حسین نیا (استاد مشاور)
 
STUDENT
Vahid Ogafy
وحید اوقافی

FACULTY - DEPARTMENT

دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر
DEGREE
Master of Science (MSc)
YEAR
1384

TITLE

Robust Control of Permanent Magnet Synchronous Motor (PMSM) Drive Considering The Machine Efficiency Optimization
In this thesis, the optimal control of interior permanent magnet synchronous motor, considering iron loss resistance, based on three nonlinear control strategies is considered. For each of those strategies, a controller produces the voltage references of the two level Space Vector Modulation (SVM), based on adaptive input – output feedback linearization. This adaptive controller is used for robustness of the drive system against parameters uncertainties and load disturbances. In addition, motor parameters are estimated by Recursive Least Square (RLS) method. In section one, motor is controlled by the maximum torque per ampere strategy. In the next section, vector control strategy is applied. Finally direct torque control with power optimization for interior permanent magnet motor is applied. Eventually the speed and the angle of rotor is estimated. The control strategies are examined by computer simulation. The results verified the robustness and stability of the drive system against electromechanical uncertainties.
در این پایان نامه، کنترل بهینه موتورهای سنکرون مغناطیس دائم از نوع داخلی با در نظر گرفتن تلفات و براساس سه استراتژی کنترلی غیر خطی مورد بررسی قرار می‌گیرد. در همه مراحل این پایان نامه بر پایه تئوری کنترل خطی سازی با فیدبک ورودی – خروجی تطبیقی یک کنترل کننده جهت تعیین بردار فضایی ولتاژ مرجع فرمان دهنده به اینورتر سه فاز SVM (Space Vector Modulation) دو سطحی طراحی می گردد. این کنترل کننده برای پایدار نمودن سیستم کنترل درایو نسبت به تغییر پارامترها و اغتشاش گشتاور بار مورد استفاده قرار می گیرد. در ضمن توسط روش حداقل مربعات بازگشتی پارامترهای موتور به صورت به هنگام تخمین زده می شوند. در بخش اول، استراتژی ماکزیمم گشتاور به جریان و با در نظر گرفتن تلفات برای موتور مغناطیس دائم داخلی مد نظر می باشد. در بخش بعدی کنترل برداری موتور مغناطیس دائم داخلی با در نظر گرفتن مقاومت تلفات آهن انجام می شود و در نهایت کنترل مستقیم گشتاور به همراه بهینه سازی توان برای موتور مغناطیس دائم داخلی مورد نظر می باشد. در پایان با یک تخمین گر لغزشی سرعت و زاویه تخمین زده می شود. استراتژی کنترل پیشنهادی طی شبیه سازی کامپیوتری مورد آزمایش قرار می گیرد و نتایج به دست آمده به خوبی پایداری و مقاوم بودن سیستم درایو را نسبت به همه نامعینیهای الکترو مکانیکی سیستم درایو نشان می دهد.

ارتقاء امنیت وب با وف بومی