Skip to main content
SUPERVISOR
Farid Sheikholeslam,Majdodin Najafi,Eman Ezadi
فرید شیخ الاسلام (استاد راهنما) مجدالدین نجفی (استاد راهنما) ایمان ایزدی نجف آبادی (استاد مشاور)
 
STUDENT
Hossein Mohammad Hossein Abdoli
حسین محمد حسین عبدلی

FACULTY - DEPARTMENT

دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر
DEGREE
Master of Science (MSc)
YEAR
1393
In recent years multi agent system with uncertainty have been focus of different researches. The uncertainty in model may come from different reasons such as unknown model parameters due to immeasurable or inaccessible the exact model. Also, there are many benefits in using multi agent systems. One benefit of using these systems is substitution multi simple devices with a complicated one. This advantage makes multi agent systems more scalable and reliable. Multi agent systems have found many applications in variety of topics including traortation, automated highway systems, micro satellite and surveillance. These applications may cause of nonlinear interactions between agents. For example, in load traortation by a multi agent system either the physical connection between load and agents are cause of dynamical coupling, or the load weight changing can cause of uncertainty. The goal of this thesis is to design a distributed formation tracking control of a target for multi agent system with nonlinear interactions. Firstly a load traortation by a multi agent system is modelled as an example of multi agent system with nonlinear interactions. Then by considering the obtained model the known and unknown information has been specified. By considering the unknown nonlinear interactions in model of each agent, sliding mode control approach as a robust controller is employed to design a distributed controllers. Controllers are designed based on two approaches: sliding mode and integral sliding mode control. Each of designed controllers need different information. Then, due to some weakness of ltr" keyword: Robust Control, Non-linear Systems, Sliding mode control, Load Traortation Modelling
کنترل سیستم‌های چندعاملی دارای نامعینی در دهه اخیر در پژوهش‌های مختلفی مورد بررسی قرار گرفته‌است. وجود نامعینی در مدل دینامیکی یک عامل می‌تواند دلایل مختلفی از جمله عدم در دسترس بودن مدل دقیق دینامیکی هر عامل و یا عدم دسترسی برای اندازه‌گیری برخی پارامترهای سیستم را داشته‌باشد. همچنین مزایای متعددی در بکارگیری سیستم‌های چندعاملی وجود دارد. از جمله مزیت‌های سیستم‌های چندعاملی می‌توان به امکان جایگزینی چند سیستم ساده‌تر به‌جای یک سیستم پیچیده برای انجام وظیفه‌ای مشخص، اشاره نمود. این مزیت، توانایی‌های مختلفی را به مجموعه سیستم‌های چندعاملی می‌دهد که از نمونه‌های آن می‌توان به قابلیت توسعه و قابلیت اطمینان اشاره نمود. سیستم‌های چندعاملی در زمینه‌های مختلفی از جمله حمل و نقل، هوشمند سازی کنترل ترافیک، ماهواره‌ها، شناسایی، نظارت و مراقبت می‌توانند مورد استفاده قراربگیرند. حال با توجه به کاربرد مورد استفاده تعاملات غیر خطی مابین عامل‌ها ممکن است، به‌وجود بیاید. به عنوان مثال در زمینه حمل و نقل وسائل مختلف با وزن‌ها و ابعاد مختلف، نه تنها اتصال فیزیکی میان عامل‌ها و بار باعث به‌وجود آمدن تعاملات غیر خطی میان عامل‌ها می‌شود بلکه با توجه به متغیر بودن وزن بار، نامعینی در سیستم وجود خواهدداشت. در این پایان‌نامه، هدف، بررسی سیستم‌های چندعاملی دارای تعاملات غیر خطی نامعین و ارائه یک کنترل توزیع‌شده برای این سیستم‌ها برای ردیابی یک هدف در آرایشی مشخص است. ابتدا با معرفی سیستم‌های چندعاملی دارای تعاملات غیرخطی، مسئله واگذاری وظیفه حمل بار با استفاده از یک سیستم چند عاملی را به‌عنوان نمونه‌ای از سیستم‌های چند عاملی دارای تعاملات غیرخطی، مدل‌سازی می‌کنیم. سپس با توجه به مدل به‌دست‌ آمده، به بررسی و مدل‌سازی ترم‌های غیر خطی به‌صورت اطلاعات معین و نامعین خواهیم پرداخت. بعد از به‌دست‌ آوردن مدل دینامیکی هر یک از عامل‌ها، با توجه به وجود نامعینی در مدل هر یک و غیر خطی بودن مدل دینامیکی، روش کنترلی غیر خطی مقاوم مدلغزشی، برای طراحی کنترل‌کننده مورد استفاده قرار می‌گیرد. طراحی کنترل‌کننده، مبتنی بر دو روش مد لغزشی و انتگرل مد لغزشی است که هر کدام برای رسیدن به هدف مورد نظر، نیاز به دسترسی اطلاعاتی متفاوتی، خواهند داشت. همچنین، با توجه به معایب موجود در این روش کنترلی، از جمله پدیده معروف چترینگ، از الگوریتم فراجهش برای کاهش اثر این پدیده، استفاده شده‌است. در گام آخر، مسئله حمل بار با استفاده از سه کوادکاپتر را به عنوان یک نمونه از مسئله کنترلی سیستم‌های چندعاملی دارای تعاملات غیر خطی مورد بررسی قرار داده و کارآمدی کنترل‌کننده طراحی‌شده را با استفاده از شبیه‌سازی مورد بررسی قرارخواهیم داد. واژه های کلیدی: کنترل‌کننده مقاوم ، سیستم غیرخطی ، کنترل‌کننده مد لغزشی ، مدل‌سازی سیستم حمل بار

ارتقاء امنیت وب با وف بومی