Skip to main content
SUPERVISOR
Mahdi Alinaghian
مهدي علينقيان (استاد راهنما)
 
STUDENT
Seyed mohammad sadegh Mirdamadi
سيدمحمدصادق ميردامادي

FACULTY - DEPARTMENT

دانشکده مهندسی صنایع
DEGREE
Master of Science (MSc)
YEAR
1396
The vehicle routing problem is one of the practical and significant issues in the field of traortation. In this research, the site-dependent heterogeneous fleet vehicle routing problem with three-dimensional loading constraints has been investigated. Site dependency relates to the ability of the shipping fleet to serve each customer. Sometimes, due to the characteristics of the delivery customer place, fleet, or items, not all types of fleets can serve all customers. Also, observing loading constraints can reduce costs and increase operational efficiency. Ignoring these constraints may lead to inefficient plans and thus increase costs. The loading constraints considered in this dissertation include classical, fragility, stability, and positioning constraints. To solve the problem, the mathematical modeling approach for the small and heuristic and meta-heuristic methods for the large scale problem has been used. Validation of the mathematical model was performed with the help of 21 instances.
مسئله مسيريابي وسايل نقليه يکي از مسائل کاربردي و مورد توجه در زمينه حمل‌ونقل مي‌باشد. در اين پژوهش مسئله مسيريابي وسايل نقليه با ناوگان ناهمگن و وابسته به مکان همراه با محدوديت‌هاي بارگذاري سه‌بعدي بررسي شده است. وابستگي مکاني به توانايي خدمت‌دهي ناوگان حمل به هر يک از مشتريان مربوط مي‌گردد. در بعضي از شرايط ممکن است به علت ويژگي‌هاي مکان‌ تحويل مشتريان، نوع ناوگان و يا اقلام، همه انواع ناوگان توانايي خدمت رساني به همه مشتريان را نداشته باشند. همچنين توجه به محدوديت هاي بارگذاري در حمل‌ونقل کالا داراي اهميت فراوان است و رعايت محدوديت‌هاي بارگذاري کالاها مي‌تواند موجب کاهش هزينه‌ها و افزايش کارايي جواب‌ها به صورت عملياتي‌گردد. از طرفي بي‌توجهي به اين محدوديت‌ها ممکن است موجب عدم کارايي برنامه‌هاي پيش‌بيني شده و در نتيجه افزايش هزينه‌ها شود. در اين پايان‌نامه محدوديت‌هاي بارگذاري همچون اساسي، انباشت (اقلام شکستني)، محدوديت‌پايداري (تعادل) و موقعيت (اولويت تحويل اقلام) در نظر گرفته شده است. به منظور حل مسئله، از رويکرد مدل‌سازي رياضي در ابعاد کوچک و از روش‌هاي حل ابتکاري و فراابتکاري در ابعاد بزرگ استفاده شده است.

ارتقاء امنیت وب با وف بومی