Skip to main content
SUPERVISOR
Ghasem Moslehi,Mohammad ReisiNafchi
قاسم مصلحي (استاد مشاور) محمد رئيسي نافچي (استاد راهنما)
 
STUDENT
Pouria Arsalani
پوريا ارسلاني

FACULTY - DEPARTMENT

دانشکده مهندسی صنایع
DEGREE
Master of Science (MSc)
YEAR
1396

TITLE

Solving the integrated train formation and shipment path optimization in single-block trains
Railcars are known as the heart of the freight rail traortation industry. Hence, any improvement in their operations can lead to a sharp reduction in various operating costs, such as shunting cost, handling cost, traortation delays, and etc. One of the most important operations on railcars is blocking and routing their traortation. Railway companies are always faced with challenging decisions of which block should be formed for the shipments across different Origin-Destination pairs (O-D pair) and which block should be traorted to minimize the traortation cost as well as reclassification costs. Also, it is necessary to determine train services and their frequencies.
واگن‌ها به عنوان قلب حمل بار در صنعت حمل و نقل ريلي شناخته مي‌شوند. از اين رو، هرگونه بهبود بر روي عمليات مربوط به آنها مي‌تواند باعث کاهش شديد هزينه‌هاي عملياتي مختلف مانند عمليات مانور، جابه‌جايي محموله‌ها، تأخيرات و ... شود. يکي از مهمترين عملياتي که بر روي واگن‌ها انجام مي‌شود بلوک‌بندي و مسيريابي حرکت آنها است. همواره شرکت‌هاي حمل و نقل ريلي با اين چالش مواجه هستند که چه بلوکي براي حمل محموله‌هاي بين دو محوطه بايد تشکيل شود و همچنين اين بلوک از چه مسيري بايد حمل شود و نحوه‌ کلاس‌بندي مجدد آنها در محوطه‌هاي بين راهي چگونه باشد تا هزينه‌هاي حمل و نقل محموله‌ها و عمليات مانوري محوطه‌ها کمترين مقدار ممکن را در پي داشته باشد. علاوه بر اين، بايد مشخص شود که بين کدام جفت محوطه‌ها بايد خدمت‌‌دهي قطار انجام شود و تعداد اين قطارها نيز تعيين گردد. به اين مسئله، تشکيل قطار گفته مي‌شود. در طرح تشکيل قطار، بايد محدوديت‌هاي زير ساختي و عملياتي مانند ظرفيت محوطه‌هاي کلاس‌بندي، تعداد خطوط مرتب‌سازي موجود در هر محوطه و ... نيز رعايت شود.

تحت نظارت وف ایرانی