Skip to main content
SUPERVISOR
سیدرضا حجازی طاقانکی (استاد مشاور) سیدنادر شتاب بوشهری (استاد راهنما) علی امروز نژاد (استاد مشاور)
 
STUDENT
Reza Mahmoudi
رضا محمودی

FACULTY - DEPARTMENT

دانشکده مهندسی صنایع
DEGREE
Doctor of Philosophy (PhD)
YEAR
1394

TITLE

Sustainable urban transportation network design: Data envelopment analysis and game theoric approaches
Selecting and scheduling urban traortation projects is inherently an urban network design problem with a complex decision making process. Recently, a large number of studies have focused on sustainable urban network design problems, using different mathematical methods. Sustainability has three dimensions including social, economic and environment. Therefore, sustainable urban network design is a multi-objective problem. In this thesis, first a new network data envelopment analysis model has been developed. Then, considering sustainability dimensions, by integrating data envelopment analysis, game theory and mathematical modeling approaches, two different efficiency based models have been proposed for selecting and scheduling urban traortation projects.
در طول تاریخ، همواره پیشرفت تمدن بشری تحت تأثیر سیستم‌های حمل و نقل بوده، تا جایی که امروزه یکی از مشخصه‌های کشورهای ‌‌توسعه‌یافته داشتن سیستم حمل و نقل مدرن، کارا و امن است. افزایش جمعیت جهان باعث روی‌آوری بشر به سیستم‌های حمل و نقل مختلفی گردیده به طوری‌که تا حد امکان مسئله‌ی جابه‌جایی و حمل‌و‌نقل را تسهیل کند. از سوی دیگر افزایش تعداد وسایل نقلیه، اهمیت زمان، هزینه، امنیت و مسائل زیست محیطی باعث شده سیاست‌گذاران کلان همواره با صرف زمان و هزینه به فکر بهبود وضعیت موجود و دست‌یابی به سیستم‌های حمل‌و‌نقل کاراتر باشند. این موضوع منجر به ایجاد مفهومی نو تحت عنوان طراحی شبکه‌ی حمل و نقل پایدار شده که اخیراً توجه مطالعات فراوانی را به خود جلب کرده است. از نقطه نظر پایداری، در یک سیستم حمل و نقل علاوه بر اینکه از دید مدیران هزینه‌های سیستم کنترل می‌شود، به جنبه‌های اجتماعی و زیست محیطی این سیستم نیز باید توجه گردد

ارتقاء امنیت وب با وف بومی