Skip to main content
SUPERVISOR
Mostafa Ghayour,MohammadReza Forouzan
مصطفی غیور (استاد مشاور) محمدرضا فروزان (استاد راهنما)
 
STUDENT
Amirhossein Mohammadi
امیرحسین محمدی

FACULTY - DEPARTMENT

دانشکده مهندسی مکانیک
DEGREE
Master of Science (MSc)
YEAR
1384

TITLE

Topological and Design Optimization of Suspension Mechanism Parts for a Multi Usage Municipal Light Truck
In light and heavy vehicle to adjust undesirable effects arising ripples of road surface, suspension system uses. This project has been defined for the requirement of multi usage vehicle with target of design and optimization of desirable suspension system for this vehicle. In third chapter, after primary review of this object and vehicle dynamic model, front and rear suspension system has been designed and manufacturing plans of suspension system have been presented. At next chapters, there are simulations of road profile and dynamic model in MSC.ADAMS software. Then, design of experiments by taguchi method, modeling with use of Neural Network model and stabilization vehicle handling with genetic algorithm by means of MATLAB7.4 have been done. At the end, design and topological optimization of rear suspension system in the multi usage vehicle by ANSYS software have been studied and result percent reduction of primary wrought of vehicle have been given.
در وسائل نقلیه موتوری سبک وسنگین جهت تعدیل اثرات نامطلوب ناشی از ناهمواری سطح جاده از سیستم تعلیق استفاده می‌شود. این پروژه با توجه به نیاز به خودروی خدمات شهری باهدف طراحی و بهینه سازی سیستم تعلیق مناسب برای این خودرو تعریف شده است. پس از بررسی مقدماتی موضوع موردبحث ومدل دینامیکی خودرو، درفصل سوم به طراحی سیستم تعلیق عقب وجلو برای این خودرو پرداخته ونقشه های ساخت سیستم تعلیق ارائه گردیده است. درفصل های بعدی شبیه سازی پروفیل جاده ومدل دینامیکی خودرو درنرم افزار MSC.ADAMS آورده شده است. سپس طراحی آزمایش‌هابه روش تاگوچی، مدل سازی به کمک شبکه عصبی و بهینه سازی پایداری وفرمان پذیری خودرو با الگوریتم ژنتیک توسط نرم‌افزار MATLAB7.4 انجام شده است. در انتها بهینه‌سازی طراحی وتوپولوژی بازوی پیرو سیستم تعلیق عقب خودروی خدمات شهری به‌کمک نرم افزاراجزامحدودANSYS بررسی می‌گرددونتیجه به صورت کاهش درصدی از وزن اولیه ارائه می شود.

ارتقاء امنیت وب با وف بومی