Skip to main content
SUPERVISOR
فرامرز هندسی (استاد راهنما) نادیا حاجی خیادانی (استاد مشاور)
 
STUDENT
Mostafa Nozari
مصطفی نوذری

FACULTY - DEPARTMENT

دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر
DEGREE
Master of Science (MSc)
YEAR
1394
Vehicular Ad hoc Networks are a kind of emerging technology which main purpose is to create Vehicular to Vehicular connections. The increase in the number of vehicles and consequently the increase in the number of road traffic accidents and traffic in previous years has led to special attention to the implementation of these networks. One of the challenges of implementing these networks is data dissemination. Data dissemination refers to methods that distribute information without complex routing. Challenges for the dissemination of data, according to the specific characteristics of Vehicular networks, have made the data dissemination an open field for research. Available protocols for data dissemination faced with issues like low level of nodes’ collaboration, discontinuous connections, uncertainty in the accuracy of messages arrival, collisions, and delays. In this study, a new protocol is presented for the publication of advertising and entertainment messages. The proposed data dissemination protocol has used Rate-less coding to solve the uncertainty of the correct message arrival. The proposed scheme uses a Handshake method to solve the collision problem and also chooses the desired message. The performance of the introduced protocol is not dependent on the traffic situation of the vehicles and it performs well in a variety of traffic conditions, such as thinness and dense. Considering the nature of entertainment and advertising for messages on the network, the use of Overhearing has been suggested to reduce the delay in disseminating data and receiving messages at a much lower distance. The use of Overhearing, in addition to improving the above, has led to a reduction in overhead due to Handshake. Considering the possibility of Handshake and using the Overhearing messages from cars in the same direction is the other advantages of the proposed method in comparison to the previous methods… Keywords : Vehicular Ad hoc Networks, data dissemination, Vehicular to Vehicular connections, Rate-less coding, Overhearing, changing the RSU message.
شبکه‌های اقتضایی خودرویی نوعی تکنولوژی نوظهور هستند که هدف اصلی آن‌ها ایجاد ارتباط‌های خودرو با خودرو است. افزایش تعداد خودروها و به تبع آن، افزایش آمار تصادف‌ها و ترافیک‌های جاده‌ای در سال‌های گذشته، موجب شده توجه ویژه‌ای برای پیاده‌سازی این شبکه‌ها صورت گیرد. از جمله چالش‌های پیاده سازی این شبکه‌ها، انتشار داده است. انتشار داده به روش‌هایی اطلاق می‌شود که بدون انجام مسیریابی‌های پیچیده، اطلاعات را توزیع می‌کنند. چالش‌های موجود برای انتشار اطلاعات، با توجه به ویژگی‌های خاص شبکه‌های خودرویی، انتشار داده را به حوزه‌ای باز برای پژوهش تبدیل کرده‌اند. پروتکل‌های موجود برای انتشار داده با مسائلی نظیر سطح پایین همکاری گره‌ها، عدم اتصال پیوسته، عدم اطمینان از صحیح رسیدن پیام‌ها، تصادم و تأخیر در انتشار اطلاعات مواجه هستند. در این پژوهش، یک پروتکل نوین، برای انتشار پیام‌های تبلیغاتی و سرگرمی ارائه شده است. پروتکل انتشار داده‌ی پیشنهادی برای حل مشکل عدم اطمینان از صحیح رسیدن پیام‌ها، از کدگذاری بدون نرخ استفاده کرده است. طرح ارائه شده در این پژوهش، از یک روش دست‌به‌دست‌دهی برای حل مشکل تصادم و همچنین انتخاب پیام مطلوب بهره گرفته است. کارایی پروتکل معرفی شده به حالت ترافیکی خودروها وابسته نیست و در انواع شرایط ترافیکی اعم از تنک و چگال، عملکرد مناسبی دارد. با توجه به در نظرگیری ماهیت سرگرمی و تبلیغاتی برای پیام‌های موجود در شبکه، استفاده از شنود برای کاهش تأخیر انتشار اطلاعات و دریافت پیام در فاصله‌ی کمتر، پیشنهاد شده است. استفاده از شنود علاوه بر بهبود موارد ذکر شده، سبب کاهش سربار ناشی از دست‌به‌دست‌دهی گردیده است. در نظر داشتن امکان دست‌به‌دست‌دهی و استفاده از شنود پیام خودروهای هم‌جهت، نقطه‌ی عطف دیگر روش پیشنهادی، نسبت به روش‌های گذشته است. در این پژوهش، تغییر پیام RSU، در طول زمان و تأثیر آن بر روی فاصله‌ی کدگشایی، تأخیر و غیره، به‌عنوان یک گام تازه در ارزیابی روش‌های انتشار داده پیشنهاد شده است. ارزیابی طرح پیشنهادی با استفاده از شبیه‌سازی انجام شده است. نتایج شبیه‌سازی نشان می‌دهد، استفاده از طرح پیشنهادی سبب کاهش تأخیر انتشار اطلاعات، افزایش فاصله‌ی کدگشایی، کاهش سربار انجام دست‌به‌دست‌دهی و انتقال گسترده‌تر پیام شده است. کلمات کلیدی: شبکه‌های اقتضایی خودرویی، انتشار داده، ارتباط‌های خودرو با خودرو، کدهای بدون‌نرخ، استفاده از شنود، تغییر پیام

ارتقاء امنیت وب با وف بومی