Skip to main content
SUPERVISOR
Ahmad Sedaghat,Mahmud Ashrafizadeh
احمد صداقت (استاد راهنما) محمود اشرفی زاده (استاد مشاور)
 
STUDENT
Gholamreza Moazzamigoodarzi
غلامرضا معظمی گودرزی

FACULTY - DEPARTMENT

دانشکده مهندسی مکانیک
DEGREE
Master of Science (MSc)
YEAR
1384

TITLE

3D Flow Simulation of wing and Body Configuration
Flow around of airplane is very important for study and these flow do experimental and numerical. In this publication we used fluent comerical software for numerical solve flow around of unmanned airplane. For validation of result, solved flow around of 3D Onera wing that is available result for pressure coefficient , drag coefficient and lift coefficient. After validation of result for Onera wing we use the same numerical simulation for unmanned airplane. Unmanned airplane ARIA design and manufacture in Mechanic department of Isfahan University Technology. In this numerical simulation,we used unstructure mesh for grid and SIMPLE for discritization. In first , invested grid study and boundary condition. In next section,compared inviscid flow and viscid flow.for viscid flow we compare result for five turbulence model and selection best result for final simulation.
: جریان حول اجسام پرنده از قبیل هواپیما، موضوع مطالعات بسیاری بوده است که به صورت آزمایش و یا شبیه سازی عددی انجام شده اند. ویژگی این جریان با کاربردهای علمی زیادی ارتباط پیدا می کند. در حال حاضر، با استفاده از نرم افزار تجاری فلوئنت، ابتدا جریان بر روی بال سه بعدی Onera که داده های تجربی آن در دسترس می باشد شبیه سازی شده است و پس از تایید درستی نتایج بدست آمده از روشی مشابه برای شبیه سازی جریان حول هواپیمای بدون سرنشین آریا که توسط گروه هوافضای دانشگاه صنعتی اصفهان طراحی و ساخته شده است، استفاده می شود. در این نرم افزار روش مورد استفاده برای حل معادلات ناویر- استوکس روش حجم محدود و الگوریتم سیمپل می باشد که به روی شبکه های بدون سازمان اعمال شده است. عدد بی بعد شاخص در این جریان، عدد رینولدز می باشد.در ابتدای بررسی جریان روی هواپیمای مدل ، شرایط مرزی و مکان بهینه آنها بررسی شده و در ادامه بعد از مشخص شدن اندازه میدان جریان در هر دو حالت غیر لزج ولزج، بحث مربوط به مطالعه شبکه برای چهار حالت انجام شده است.در بخش بعدی مدلسازی جریان غیر لزج بر روی هواپیمای آریا انجام شده است. بررسی ضریب فشار در مقاطع مختلف ،ضرایب درگ ولیفت در زوایای حمله مختلف از کارهای انجام شده در این قسمت می باشد.در قسمت بعدی جریان سه بعدی گذرنده مغشوش بررسی شده است. بررسی مدلهای اغتشاشی اسپالارت-آلماراس،k-? استاندارد،RNG) k-? )، k-?توسعه یافته و k-? بررسی ضریب فشار در مقاطع مختلف و همچنین ضرایب لیفت و درگ در این مدلها از دیگر کارهای انجام شده در این قسمت می باشد.در آخر مقایسه ضرایب لیفت و درگ برای جریان لزج و غیر لزج ارائه شده است.

ارتقاء امنیت وب با وف بومی