Skip to main content
SUPERVISOR
Mohsen Esfahanian,Saeed ZeiaeiRad
محسن اصفهانیان (استاد راهنما) سعید ضیائی راد (استاد مشاور)
 
STUDENT
Mohammad reza Mobarhani
محمدرضا مبرهنی

FACULTY - DEPARTMENT

دانشکده مهندسی مکانیک
DEGREE
Master of Science (MSc)
YEAR
1390

TITLE

Basic platform design of class A vehicle with its dual power transmission system design and performance analysis
The justify; TEXT-INDENT: 14.2pt; MARGIN: 0cm 7.05pt 0pt 1cm; unicode-bidi: embed; DIRECTION: ltr; mso-pagination: widow-orphan" Vehicle weight and other required parameters are calculated first. Then in order to complete the conceptual platform, power transmission system analysis and design is performed through which the proper ICE is selected. After modeling and dynamic analysis, suitable gear ratios for the transmission according to automotive performance characteristics such as slope climbing, acceleration, maximum speed, low fuel consumption and emissions is designed. Furthermore, the above procedure is used for designing an electric power train for this platform. Finally, the effects of electrical components loads on the vehicle performance in both models are discussed. Ways to achieve a common platform for both drive trains is described. CATIA and ADVISOR soft wares are used for CAD and design of the propulsion system respectively. In the domestic car market, none of the three national brands own a native domestic products. In addition, technical know that is achieved in this study would be valuable for designing justify; TEXT-INDENT: 0cm; MARGIN: 0cm 7.05pt 10pt 1cm; unicode-bidi: embed; DIRECTION: ltr" Key Word ltr"
امروزه گرایش کشورهای بزرگ صنعتی به خودروهای کلاس A با توجه به مزایایی که می‌توان برای آن برشمرد، رو به فزونی است. در حالی‌که در ایران، نیاز به طراحی و تولید این کلاس از خودرو احساس می‌گردد. لذا در این پروژه ابتدا مراحل طراحی پلتفرم پایه‌ی خودروی کلاس A ملی تدوین شده و با استفاده از نرم‌افزار طراحی، فرم کلی خودروی مورد نظر در قالب معیارهای مخصوص به این کلاس، حاصل می‌گردد. در کنار این طراحی‌ها، وزن و سایر پارامترهای مورد نیاز در خودرو برای ادامه‌ی روند پروژه محاسبه می‌شود. سپس به‌منظور تکمیل پلتفرم مفهومی، پروسه‌ی طراحی و تحلیل مجموعه‌ی سیستم پیشران مناسب انجام شده‌است. بدین‌منظور برای دست‌یابی به پلتفرم احتراقی، ابتدا یک موتور مناسب که جواب‌گوی نیازهای خودروی مورد نظر باشد انتخاب گردیده و پس از مدل‌سازی و تحلیل دینامیکی آن، نسبت‌دنده‌های مناسب برای جعبه‌دنده مطابق با شاخص‌های عملکردی خودرو نظیر شیب‌پیمایی، شتاب‌گیری، سرعت ماکزیمم، کمترین میزان مصرف‌سوخت و آلایندگی آن طراحی می‌شود. در ادامه مراحل فوق برای پلتفرم الکتریکی این خودرو نیز انجام می‌گیرد. در نهایت تأثیر استفاده از قطعات الکتریکی خودرو بر روی عملکرد آن در هر دومدل بررسی شده و میزان تغییراتی که در شاخص‌های خروجی در این حالت رخ می‌دهد، تعیین می‌گردد. همچنین راه‌های رسیدن به یک پلتفرم مشترک و یا دو پلتفرم با حداقل تغییرات نیز بیان می‌شود. در این پروژه از نرم‌افزارهای CATIA و ADVISOR استفاده شده‌است. کلمات کلیدی: خودروی کلاس A، طراحی پلتفرم پایه، سیستم پیشران، شتاب، مصرف سوخت، آلایندگی

ارتقاء امنیت وب با وف بومی