Skip to main content
SUPERVISOR
Mohammad Danesh,Mehdi Karevan
محمد دانش (استاد راهنما) مهدی کاروان (استاد راهنما)
 
STUDENT
MohammadReza MohammadHassani
محمدرضا محمدحسنی

FACULTY - DEPARTMENT

دانشکده مهندسی مکانیک
DEGREE
Master of Science (MSc)
YEAR
1395

TITLE

Design and Fabrication of Semi-solid Electrochemical Cells based on Cellulose-based Polymeric Hydrogels
Considering different technologies used for energy storage, the use of batteries as one of the growing options is vital, specially in the automotive industry, which requires the utilization of energy traortation vehicles for hybrid electric vehicles, cycle efficiency, high power density and capacity with low cost. The purpose of this thesis is to study the performance of copper oxide and zinc metal in order to provide a low-cost and high power density battery with better performance through the construction of an integrated electrode without the utilization of a binder and a sheet of flow collector. to this method it can be used to prevent remove active substances from the surface of the electrode, as well as to utilization fewer materials and components to fabricate the battery, resulting in lower cost and enhance performance. In this study, pure cellulose is used as a separator, which has the advantages of high hydrophile, low weight, and electrolyte uptake to 2.5 times its weight. In order to utilization water as a solvent, sodium hydroxide solution is used as an electrolyte to provide an environmentally friendly organic solvent. Copper oxide and zinc electrodes were fabricated porous to enhance the contact surface of the electrodes with solvent electrolyte to achieve lower internal resistance. Having assembled the battery components, electrochemical tests have been carried out, which results in a battery made of this type conformity with other methods. Keywords: battery, cellulose, zinc, copper oxide, power density
با توجه به فناوری های مختلف جهت ذخیره سازی انرژی، استفاده از باتری ها به عنوان یکی از گزینه های رو به رشد مطرح است؛ به خصوص در صنعت خودرو که نیاز به استفاده از حامل های انرژی برای وسایل نقلیه الکتریکی و هیبریدی با عملکرد عالی، سیکل پذیری، ظرفیت و چگالی توان بالا همراه با هزینه پایین است. هدف از انجام این پروژه ی تحقیقاتی، مطالعه و بررسی اکسیدمس و فلز روی به منظور تهیه باتری با چگالی توان بالا، هزینه پایین و عملکرد بهتر از طریق ساخت الکترود یکپارچه و بدون استفاده از اتصال دهنده [1] و صفحه های جمع کننده جریان است تا از این طریق بتوان از ریزش و جدایش مواد فعال از سطح الکترود جلوگیری و همچنین از مواد و اجزای کمتری در ساخت باتری استفاده نمود که نتیجه آن کاهش هزینه، افزایش عملکرد و افزایش چگالی توان خواهد بود. در این پژوهش، از چوب طبیعی، سلولز خالص تهیه و به عنوان جداکننده مورد استفاده قرار گرفته است که دارای مزایایی مانند: آب دوستی بالا، وزن پایین و جذب الکترولیت تا ?.? برابر وزن خود است. همچنین به منظور استفاده از آب به عنوان حلال از محلول سدیم هیدروکسید به عنوان الکترولیت استفاده شده است تا نیازی به حلال های آلی غالبا مضر محیط زیست، نباشد. به منظور افزایش سطح تماس الکترودها با محلول الکترولیت و دست یابی به مقاومت درونی کمتر، الکترودهای اکسید مس و روی متخلخل ساخته شدند. پس از کنار هم قرار دادن اجزای باتری، آزمایش های الکتروشیمیایی انجام شده که نتیجه حاصل شده با باتری های ساخته شده از این نوع با روش های دیگر، مطابقت دارد. کلمات کلیدی: باتری، اکسید مس، روی، چگالی توان، الکترود، سلولز [1] Binder

ارتقاء امنیت وب با وف بومی