Skip to main content
SUPERVISOR
Mohammad saeed Saeedi,Ahmad-Reza Azimian
محمدسعید سعیدی (استاد راهنما) احمدرضا عظیمیان (استاد راهنما)
 
STUDENT
Sayed Abdollah Hassandokht
سیدعبداله حسن دخت

FACULTY - DEPARTMENT

دانشکده مهندسی مکانیک
DEGREE
Master of Science (MSc)
YEAR
1385

TITLE

Designing a Novel Steam Engine for Automotive Application with Zero Emission
In this research the new engine (ZEE) for automotive, different types of it and also the governing thermodynamics cycle has introduced, then there's comparison is expressed between thisengine and the conventional ones which apply in automotive engine to reduce pollutants resulting from combustion and why this engine design. In this step super critical thermodynamics cycle of the ZEE03 engine is studied The next step, combustion in the porous burner and the relevant advantages of it has beenreviewed. At this point review of materials used in the porous burner, various structures of it and finally numerical simulation of combustion in two-stage porous burner and solve governing equations on fluid in porous media has been done With regards to effects of the correct locating of the input and output valves, opening and closing time of them and geometry of the cylinder and piston in the both engine efficiency and performance of thermodynamics cycle, therefore in thethird step, two-dimensional simulation of fluid motion in cylinder chamber has been paid with fluent softwar Key words : Porous Medium, Combustion,Radiation,Steam Engine, Porous Burner, Effective Conduction Heat Transfer Coefficient
برای خودرو،انواع مختلف آن و چرخه های ترمودینامیکی حاکم بر آن معرفی شده سپس بین ZEE در این پژوهش موتور جدیداین موتور و موتورهای مرسوم که در خودرو برای کاهش نشر آلاینده های ناشی از احتراق مورد استفاده قرار می گیرد مقایسه ای مورد مطالعه ZEE انجام شده و دلیل طراحی این موتور بیان شده است.دراین گام سیکل ترمودینامیکی مافوق بحرانی موتور 03 قرار گرفته است. درگام بعد احتراق در مشعل محیط متخلخل و مزایای آن مورد بررسی قرار گرفته است.در این مرحله بررسی مواد مورد استفاده درمحفظه های متخلخل ، ساختارهای مختلف آن و در نهایت شبیه سازی عددی احتراق در محیط متخلخل دو مرحله ای و حل معادلات حاکم بر سیال در محیط متخلخل انجام شده است.در گام سوم با توجه به اینکه جانمایی صحیح دریچه های خروجی و ورودی ، زمان باز و بسته شدن آنها و هندسه سیلندر و پیستون در راندمان موتور و نحوه عملکرد چرخه ترمودینامیکی موثر استبه شبیه سازی دو بعدی حرکت سیال در محفظه سیلندر با نرم افزار فلوئنت پرداخته شده است. کلمات کلیدی : محیط متخلخل، احتراق، تشعشع، انتقال حرارت هدایتی موثر ، مشعل محیط متخلخل

ارتقاء امنیت وب با وف بومی