Skip to main content
SUPERVISOR
SeyedReza Hejazi taghanaki,Sayed Nader Shetab bushehri
سیدرضا حجازی طاقانکی (استاد مشاور) سیدنادر شتاب بوشهری (استاد راهنما)
 
STUDENT
Meisam Akbarzadeh
میثم اکبرزاده

FACULTY - DEPARTMENT

دانشکده مهندسی صنایع
DEGREE
Master of Science (MSc)
YEAR
1384

TITLE

Developing a mode choice model and implementing it for Isfahan
Implementing optimum traffic policies vitally depends on our ability to model the traffic behavior of passengers. One of the most important steps of traortation demand planning is the mode choice modeling. Two most popular methods which are random utility models and neural network models are compared in this thesis and the most efficient one is chosen. Then it is placed in a loop running between traffic assignment results and the parameters of the mode choice model. This is because passengers’ preferences eventually affect the volume of the vehicles on network links and this affects the generalized cost of traveling between origins and destinations. The generalized cost determines the portion of each mode. The procedure ends when the results have become convergence. As models are white box, they demonstrate a lay out of the logic of passengers traveling in Isfahan . Moreover it can be applied in prediction of the consequences of traffic policies for current years as well as future.
اعمال سیاستهای بهینه ترافیکی چه برای طراحی مسیرهای جدید و چه برای مدیریت موثر سبکه حاضر, نیاز به شبیه سازی شرایط موجود و آتی با استفاده از مدلهایی با حداکثر واقع نمایی دارد. در ایم میان یکی از مهمترین مدلها, مدل انتخاب گونه سفر است. این مدل باید نسبت به سیاستهای مختلف اعمال شده, حساس باشد. در حال حاضر فقدان چنین مدل قابل استنادی برای شهر اصفهان, باعث کاهش دقت پیش نگری های انجام شده درباره پیامدهای سیاست گزاری های ترافیکی شده است. در پایان نامه حاضر, مدل انتخاب وسیله سفر برای پیش بینی چگونگی انتخاب گونه حمل و نقلی مردم اصفهان در آینده, با ایجاد حلقه پس خوراند بین نتایج تخصیص ترافیک و مدل انتخاب گونه سفر ساخته, پرداخته و پیاده سازی شده است. بدین ترتیب که در هر مرحله از تحلیل, نتایج مدل انتخاب وسیله نقلیه در تخصیص ترافیک مورد استفاده قرار گرفته و تاثیر نتایج تخصیص ترافیک بر ورودی های مدل انتخاب وسیله نقلیه تا همگرایی نتایج منظور گردیده است. نتیجه این فعالیت, برطرف شدن نقیصه موجود در مجموعه مطالعات ترافیکی کلان شهر و همچنین باز شدن یک مسیر جدید برای پژوهشهای حمل و نقلی بر اساس تاثیر متقابل مراحل مختلف تحلیل تقاضای سفر است.

ارتقاء امنیت وب با وف بومی