Skip to main content
SUPERVISOR
Zohreh Kashkouli,Momene Ghadiri Modarres
زهره کشکولی (استاد راهنما) مومنه قدیری مدرس (استاد مشاور)
 
STUDENT
Shahrzad Alipour
شهرزاد علی پور

FACULTY - DEPARTMENT

مرکز زبان
DEGREE
Master of Science (MSc)
YEAR
1396
This research was an attempt to investigate the relationship among EFL teachers’ two emotion regulation (ER) strategies, i.e. Cognitive Reappraisal and Expressive Suppression, and their anxiety, ER strategies and teachers' empathy, and also to find the relationship between students’ perception of teachers’ emotions and teachers’ self-report of their ER strategies. The participants of this study were 250 university EFL teachers and 500 university students. Teachers were chosen purposefully from a number of state and Islamic Azad universities including: University of Isfahan, Isfahan University of Technology, Isfahan University of Medical Science, Sheikh Bahaei University, Shiraz University, Jahrom University, Islamic Azad Universities of Najafabad, and Khorasgan, and Students were selected according to their availability from the whole population of each teacher's classes. To collect data four questionnaires were used including, Emotion Regulation Strategy Questionnaire (Gross and John, 2003), Teaching Anxiety Scale (Parsons, 1973), and Toronto Empathy Questionnaire (Spreng, 2009) which were administered to teachers, also students' perception of teacher's emotions (Jiang, 2016) was used for students, and an open-ended Teachers’ Emotion Regulation Strategy by Sutton (2004) was utilized for semi-structure interview. In order to analyze the data, Pearson Correlation, confirmatory factor analysis, composite reliability, and deductive template approach were used.According to the results, there was a negative significant relationship between teachers’ CR and their anxiety level. Also, there was a positive significant relationship between teachers’ ES and their anxiety level. Furthermore, a positive significant relationship was revealed between teachers’ ES and their empathy level. Some differences were also found between teachers’ significant emotions and students’ perception of teachers’ emotions in that students perceived more positive emotions from their teachers. The findings of this study can help EFL teachers to have a good understanding of their emotions in classroom which may effect on students’ perception of their teachers’ emotions and students’ learning. This study can help teachers to promote regulating their emotions while they are empathetic or anxious in their classes. Keywords : Anxiety, empathy, emotion regulation, cognitive reappraisal, expressive suppression, perception, strategy
این تحقیق تلاشی برای یافتن روابط بین دو استراتژی ارزیابی مجدد شناختی و بازداری بیانگردر استراتژی های تنظیم هیجان اساتید زبان انگلیسی با اضطراب و همدلی آنها بود. این مطالعه همچنین در صدد یافتن تفاوت بین درک دانشجویان از احساسات استاد و گزارش اساتید از استراتژی های تنظیم هیجان خود بود. شرکت کنندگان در این مطالعه 250 استاد زبان انگلیسی و 500 دانشجوی دانشگاه بودند. اساتید به طور نمونه گیری آسان و هدفمند از دانشگاه هایی از جمله :دانشگاه صنعتی اصفهان ، دانشگاه اصفهان ، دانشگاه پزشکی اصفهان ، دانشگاه شیخ بهایی اصفهان ، دانشگاه شیراز ، دانشگاه جهرم، دانشگاه آزاد اسلامی خوراسگان و نجف آباد انتخاب شدند. دانشجویان نیز به طور نمونه گیری آسان یا در دسترس از میان جمعیت کل کلاس های اساتید انتخاب شدند. جهت جمع آوری داده ها از پرسشنامه ی تنظیم هیجان گراس ، مقیاس اضطراب آموزش پارسونز، پرسشنامه ی همدلی تورنتو، پرسشنامه ی درک دانشجویان از احساسات اساتید جیانگ و خودسنجی کیفی استراتژی تنطیم هیجان اساتید ساتن استفاده شده است. برای تحلیل داده ها از روش های مختلفی همچون:کولموگروف-اسمیرنوف، همبستگی پیرسون ، تحلیل عاملی تاییدی برای تایید روایی پرسشنامه ها، آلفا کرونباخ و پایایی مرکب برای پایایی سازه، آنالیز واریانس یک طرفه و رویکرد الگوی قیاسی جهت تحلیل مصاحبه استفاده شده است. با توجه به نتایج به دست آمده، رابطه ای معنادار و منفی بین بازارزیابی شناختی و اضطراب معلم ، رابطه ای معنادار و مثبت بین بازداری بیانگر و اضطراب وجود داشت. همچنین رابطه ی معنادار و مثبت بین بازداری شناختی و همدلی وجود داشت. تفاوتهایی نیز بین احساسات اساتید با درک دانشجویان از احساسات اساتید خود وجود داشت که بیانگر درک بیشتر احساسات مثبت اساتید از جانب دانشجویان بود. نتایج این مطالعه می تواند به اساتید زبان انگلیسی کمک کند تادرک خوبی از احساساتشان داشته باشند. احساساتی که احتمالا روی درک دانش آموزان از احساسات اساتید و حتی یادگیری آنها تاثیر می گذارد. این تحقیق به اساتید کمک میکند که تنظیم احساسات خود را در حالی که در کلاس مضطرب یا همدل هستند ارتقا بخشند. کلیدواژه ها : اضطراب ، همدلی ، تنظیم هیجان ، بازارزیابی شناختی ، بازداری بیانگر، درک ، استراتژی

ارتقاء امنیت وب با وف بومی