Skip to main content
SUPERVISOR
Mohammadali Salavati,Seyed Mehdi Abtahi Forooshani,Mighat Habibian
محمدعلی صلواتی (استاد مشاور) سیدمهدی ابطحی فروشانی (استاد راهنما) میقات حبیبیان (استاد راهنما)
 
STUDENT
Mohammadamin Eivani
محمدامین ایوانی

FACULTY - DEPARTMENT

دانشکده مهندسی عمران
DEGREE
Master of Science (MSc)
YEAR
1390
Increase in supply by extending urban road network had been considered as a solution for traffic problems, this supply increase was itself a stimulus to encourage people to use private traort, and on the other hand, the existing space in cities will not be enough to increase supply as much. So nowadays, decreasing the demand for using private traort together with executing restrictive policies is considered as the best solution. Using private traort imposes costs on city citizens whether using public or private traort. Applying charging policies for traortation in CBD could be a cause to decrease using passenger cars in streets with heavy traffic. Receiving charges from passenger cars for entering a limited traffic area causes change in drivers' behavior when entering a limited traffic zone. As a result, the portion of different vehicles moving toward city centers will change. In order to survey the results of executing these policies before applying them in the city of Isfahan that has many traffic problems in CBD, a model is needed to display users' behavior from the perspective of mode choice while different charging values are received. In this regard, mode choice model was made by the stated preference method using information gathered by interviewing with 1076 persons who entered CBD by passenger cars. In this study mode choice models were made for two categories of necessary and unnecessary trips in CBD, by assuming that charging policies are being applied. The results of these models indicate that people have tendency to use their own car when making necessary trips if charging policies are applied. By the charging cost of 40000 Rials, 61 and 71 percent of people would prefer to use other traortation modes rather than private vehicle respectively in necessary and unnecessary trips and mostly tend to use bus or taxi. Models used in this study are binary, multinomial and nested logit which are ran by Nlogit software. Keywords: Mode choice model, charging policies, stated preference method, logit model
افزایش عرضه به صورت گسترش شبکه معابر شهر در گذشته به عنوان راه حل مشکل ترافیک محسوب می شد، همین افزایش عرضه خود عاملی جهت ترقیب بیشتر افراد به استفاده از سیستم حمل ونقل شخصی است، از سوی دیگر فضای موجود در شهرها پاسخ گوی این افزایش عرضه نخواهد بود. لذا امروزه جهت حل این مشکل، کاهش تقاضای استفاده از وسایل نقلیه شخصی با اجرای انواع سیاست های محدود کننده، در نظرگرفته شده است. استفاده از خودروی شخصی سبب تحمیل هزینه هایی به همه افراد شهر اعم از کسانی که از سیستم حمل و نقل عمومی و شخصی استفاده می کنند، می شود. اجرای سیاست قیمت گذاری محدوده مرکزی شهر علاوه بر دریافت این هزینه می تواند عاملی جهت کاهش استفاده از خودروی شخصی در مناطق با ترافیک بالا باشد. دریافت عوارض ورود به محدوده سبب تغیر رفتار حمل ونقلی افراد در سفر به محدوده مرکزی شهر می hy;گردد. لذا سهم انواع وسایل نقلیه جهت تردد به مرکز شهر تغییر خواهد کرد. به منظور آگاهی از نتایج اعمال این سیاست قبل از اجرای آن در شهری مانند اصفهان که دارای معضلات ترافیکی در نواحی مرکزی شهر می باشد، نیاز به ساخت مدلی است که رفتار استفاده کنندگان را از نظر انتخاب طریقه سفر در شرایط وجود این سیاست به ازای قیمت های مختلف نشان دهد. در این راستا با استفاده از اطلاعات گردآوری شده به روش رجحان بیان شده از طریق انجام مصاحبه با 1076 نفر از افرادی که با خودروی شخصی خود وارد محدوده مرکزی شهر شده اند اقدام به ساخت مدل انتخاب وسیله شد. در این مطالعه مدل های انتخاب طریقه سفر در شرایط وجود این سیاست برای دو دسته سفرهای ضروری و غیرضروری در محدوده مرکزی ساخته شد. نتایج حاصل از ساخت این مدل ها حاکی از آن است که در سفرهای ضروری (کاروتحصیل) افراد تمایل بیشتری به استفاده از خودروی شخصی خود در صورت اعمال سیاست قیمت گذاری محدوده دارند. به ازای عوارض ورود به محدوده مرکزی شهر به میزان 4000 تومان در سفرهای ضروری و غیرضروری به ترتیب 71 و61 درصد از افراد مورد مطالعه در عوض خودروی شخصی از سایر گزینه های حمل ونقلی استفاده خواهند کرد که اکثراً به سمت استفاده از اتوبوس و تاکسی متمایل خواهند شد.مدل های مورد استفاده در این مطالعه از نوع لوجیت دوگانه، چندگانه و آشیانه ای می باشندکه با استفاده از نرم افزار Nlogit پرداخت شده اند. کلمات کلیدی: مدل انتخاب وسیله، سیاست قیمت گذاری محدوده، روش رجحان بیان شده، مدل لوجیت

ارتقاء امنیت وب با وف بومی