Skip to main content
SUPERVISOR
Hasan Jalali,GholamReza Zarei
حسن جلالی (استاد مشاور) غلامرضا زارعی (استاد راهنما)
 
STUDENT
Amin Rahbar
امین رهبر

FACULTY - DEPARTMENT

مرکز زبان
DEGREE
Master of Science (MSc)
YEAR
1394

TITLE

Exploring Linguistic Features of Argumentative Writings by Iranian Advanced EFL Learners and Their Relation to Human Judgments of Essay Quality
This study explores the use of automated linguistic features in English Foreign Language (EFL) argumentative writings. Coh-Metrix, an advanced computational text analysis tool, was used to analyze 87 linguistic properties of argumentative essays written by thirty-six advanced EFL students, track their development over a semester long writing course, and examine the degree to which high and low quality essays can be predicted by objective linguistic measures of cohesion, syntactic complexity, and lexical diversity. The multidimensional analyses demonstrated that significant growth in the three macro linguistic features in EFL learners occurred as a function of time spent in the advanced writing class.Such a growth, however, did not match human holistic judgments ofwriting quality and features showed growth were not successful at predicting group membership as low and high quality essays. Using regression analysis, this study found that three sets of automated measures (e.g. connectives, syntactic pattern density, and word information) were strong predictors of holistic ratings. The predictors used in each successful model support the idea that essays containing complex syntactic structures (e.g. adverbial complexity) and diverse vocabulary (e.g. less concrete and less meaningful words) are generally perceived to be of high quality. Furthermore, the results of this study lend weight to the idea that coherent texts have more explicit cohesive features (e.g. connective devices), at least in EFL written texts.These findings hold important implications for writing pedagogy, writing development, and writing assessment in EFL context. Keywords: Coh-Metrix; Multidimensional Text Analysis; Linguistic Features; Cohesion; Syntactic Complexity; Lexical Diversity; Writing Quality; Computational Linguistics
این مطالعه به بررسی استفاده، رشد و ارزیابی ویژگی های زبانی در نگارش های استدلالی زبان آموزان انگلیسی می پردازد. بااستفاده از یک نرم افزار پیشرفته تجزیه و تحلیل متن، کومتریکس، این مطالعه بر آن بود تا در وهله اول نحوه و میزان استفاده از 87 معیارهای زبانی در مقالات استدلالی نوشته شده توسط دانشجویان زبان انگلیسی را تحلیل و پیشرفت این دانشجویان را در طی یک ترم کلاس پیشرفته نگارش ارزیابی نماید. همچنین به عنوان یکی ازاهداف اصلی تحقیق، مطالعه کنونی در پی پیش بینی نمرات کلی نگارش های دانش آموزان از طریم مقیاس های زبانی رایانشی نظیر انسجام معنایی، پیچیدگی ساختاری و تنوع واژگان بود. تجزیه و تحلیل چند وجهی محتوای نگارش ها، رشد قابل ملاحضه ای را در سه ویژگی زبانشناختی در نوشتارهای زبان آموزان خارجی در طول یک ترم کلاس آموزشی نگارش نشان داد. با این وجود، چنین رشدی باارزیابی کلی نگر مصحح های انسانی مطابقت نداشت. همچنین با استفاده از تجزیه و تحلیل رگرسیون، این مطالعه نشان داد که سه مجموعه از ویژگی های زبانی نظیر کلمات ربط دهنده، تراکم الگوها و عبارات دستوری همچون عبارات قیدی و ویژگی های مرتبط با دایره واژگانی توانایی بالایی در پیش گویی صحیح قضاوت کلی نگر نگارش های زبان آموزان دارند. مدل های بدست آمده از یافته های این تحقیق، بیانگر این نکته است که نگارش هایی که شامل ساختارهای دستوری پیچیده و متراکم و واژگان کم بسامد می باشند به طور کلی نگارش های باکیفیت بالا در نظر گرفته میشوند. نتایج این مطالعه همچنین نشان میدهد که متونی که از لحاظ معنایی منسجم می باشند دارای نشانه های ارتباطی ساده و صریح بیشتری می باشند. علاوه بر این، مطالعه پیش رو کارآمدی و قابلیت نرم افزارهای رایانشی همچون کومتریکس را در تحلیل چندوجهی متون تگارشی بیش از پیش نشان می دهد. نتایج پژوهش حاضر کاربردهای مهمی در آموزش مهارت های نگارشی و ارزیابی پیشترفت های زبانی در نگارش های دانش آموزان ایرانی می تواند داشته باشد. کلید واژه ها : کومتریکس، تحلیل چند وجهی متون نگارشی، ویژگی های زبانی ارزیابی نگارش، دایره واژگانی، انسجام معنایی، پیچیدگی دستوری

ارتقاء امنیت وب با وف بومی