The circular economy, which aims to increase sustainability, reduce wاقتصاد مدور ، با هدف افزايش پايداري، کاهش ضايعات، افزايش بازده و استفادهي بهتر از منابع در زنجيره تأمين، در سالهاي اخير توجه زيادي را از جانب محققان به خود جلب کرده است. بازسازي، به عنوان يکي از راههاي رسيدن به اقتصاد مدور است و با توجه به افزايش آلودگيهاي زيستمحيطي و افزايش آگاهي زيستمحيطي مصرفکنندگان، پرداختن به مسئلهي بازسازي و زنجيره تأمين حلقه بسته مسئلهاي حياتي است. به همين دليل، در اين پژوهش يک زنجيره تأمين حلقه بسته بررسي شده است، که شامل يک توليدکننده، يک خردهفروش سنتي و يک خردهفروش اينترنتي است. توليدکننده براي رساندن محصول نو و بازسازيشده به دست مشتري دو راه دارد: 1. استفاده از خردهفروش سنتي. 2. استفاده از خردهفروش اينترنتي [1] با اين تفاوت که خردهفروش اينترنتي با استفاده از مکانيزم گزارشدهي مشتريان به افشاي کيفيت محصول ميپردازد [1] E-taileraste, increase efficiency and make better use of resources in the supply chain, has received much attention in recent years from researchers. Refurbish is one of the ways to achieve a circular economy, and given the increasing environmental pollution and increasing environmental awareness of consumers, addressing the issue of refurbishing and the closed-loop supply chain is a critical issue. For this reason, this study investigates a CLSC, comprising one manufacturer, a retailer, and an E-tailer. The manufacturer has two ways to deliver new and refurbished products to customers: 1. use a retailer. 2. use an E-tailer, except that the E-tailer discloses product quality using the consumer reporting mechanism