The circular economy, which aims to increase sustainability, reduce wاقتصاد مدور ، با هدف افزایش پایداری، کاهش ضایعات، افزایش بازده و استفادهی بهتر از منابع در زنجیره تأمین، در سالهای اخیر توجه زیادی را از جانب محققان به خود جلب کرده است. بازسازی، به عنوان یکی از راههای رسیدن به اقتصاد مدور است و با توجه به افزایش آلودگیهای زیستمحیطی و افزایش آگاهی زیستمحیطی مصرفکنندگان، پرداختن به مسئلهی بازسازی و زنجیره تأمین حلقه بسته مسئلهای حیاتی است. به همین دلیل، در این پژوهش یک زنجیره تأمین حلقه بسته بررسی شده است، که شامل یک تولیدکننده، یک خردهفروش سنتی و یک خردهفروش اینترنتی است. تولیدکننده برای رساندن محصول نو و بازسازیشده به دست مشتری دو راه دارد: 1. استفاده از خردهفروش سنتی. 2. استفاده از خردهفروش اینترنتی [1] با این تفاوت که خردهفروش اینترنتی با استفاده از مکانیزم گزارشدهی مشتریان به افشای کیفیت محصول میپردازد [1] E-taileraste, increase efficiency and make better use of resources in the supply chain, has received much attention in recent years from researchers. Refurbish is one of the ways to achieve a circular economy, and given the increasing environmental pollution and increasing environmental awareness of consumers, addressing the issue of refurbishing and the closed-loop supply chain is a critical issue. For this reason, this study investigates a CLSC, comprising one manufacturer, a retailer, and an E-tailer. The manufacturer has two ways to deliver new and refurbished products to customers: 1. use a retailer. 2. use an E-tailer, except that the E-tailer discloses product quality using the consumer reporting mechanism