Skip to main content
SUPERVISOR
GholamReza Zarei,Zohreh Kashkouli
غلامرضا زارعی (استاد راهنما) زهره کشکولی (استاد مشاور)
 
STUDENT
Azhang Halakooie
آژنگ هلاکوئی

FACULTY - DEPARTMENT

مرکز زبان
DEGREE
Master of Science (MSc)
YEAR
1395

TITLE

Investigating the Relationship between Student Motivation and Demotivation and L2 Motivational Self-System and Improvement of Iranian IELTS Candidates Speaking
This study has endeavored to unearth the relationship between Iranian students' motivation, demotivation and their speaking skill. Additionally, the relationship between their L2 motivational self-system and the improvement of their speaking skill. And, finally, the relationship between their motivation/demotivation and their L2 motivational self-system. Considering the available literature, the internal structure of language motivation has been greatly debated and widely researched. Nevertheless, regarding the breadth and depth of the issue, we, inevitably, conclude that a lot has remained to be fully dealt with. Moreover, motivation, as an underlying construct can be tangibly manifested in a productive skill like speaking. To set out the study, 100 intermediate students who were also IELTS candidates in Nami language institute, Isfahan, Iran were selected through convenience sampling. The study was conducted in descriptive and experimental phases. Qualitative research procedures were applied for data collection by administering certain questionnaires and tasks which are delineated in the body of thesis. Then they were completed by subsequent quantification and interpretation of the coded data. The findings revealed that the relationship between students' demotivation and their speaking skill is negative but significant; in other words, the more demotivated the students, the lower scores they received. Regarding their L2 motivational self-system, the study showed that students' L2 self-system had a significant effect on their speaking skill. The study also found a reciprocal relationship between students' motivation/demotivation and their L2 motivational self-system. All the findings will be elaborated in the body of the thesis. Keywords: Speaking skill/Motivation/Demotivation/L2 Motivational Self-System
این تحقیق تلاش کرده است تا ارتباط بین انگیزه و بی انگیزگی، ساختار انگیزشی زبان دوم و پیشرفت مهارت گفتاری دانش آموزان ایرانی را مورد بررسی و تحقیق قرار دهد. با در نظر گرفتن تحقیقات موجود، در میابیم که شاکله درونی موضوع انگیزه تا حد زیادی مورد تحقیق و بررسی قرار گرفته است.هرچند با در نظر گرفتن عمق و گستره موضوع انگیزه ناگزیر به این نتیجه میرسیم که به قسمت زیادی از موضوع کاملا پرداخته نشده است.علاوه بر این موضوع انگیزه، به عنوان یک ساختار زیر بنایی ولی نامحسوس میتواند در یک مهارت مولد همانند مهارت گفتاری نمود پیدا کند.برای شروع تحقیق صد نفر از دانشجویانی که داوطلب آزمون آیلتس بودند در آموزشگاه زبان نامی، اصفهان، ایران بر اساس سهولت گزینش شدند.تحقیق در مراحل توصیفی و تجربی صورت پذیرفت. روشهایی تحقیق کیفی برای گردآوری داده ها با به کار گیری پرسشنامه ها و تکالیف به اجرا گذاشته شد.این مراحل و داده ها سپس توسط تفسیرها و مقادیر کمی کامل شدند. نتایج به دست آمده نشان داد که ارتباط بی انگیزگی و مهارت گفتاری دانشجویان منفی و قابل توجه است.به عبارت دیگر،هر چه قدر دانشجویان بی انگیزه تر بودند، نمره پایین تری را در مهارت گفتاری به دست آوردند. با توجه به ساختار انگیزشی زبان دوم، تحقیق نشان داد که این ساختار تاثیر قابل توجهی بر مهارت گفتاری دارد. این تحقیق همچنین گویای یک رابطه دوطرفه بین انگیزش، بی انگیزگی و ساختار انگیزش زبان دوم بود. کلیدواژه‌ها : مهارت گفتاری-انگیزه-بی انگیزگی-ساختار انگیزشی زبان دوم

ارتقاء امنیت وب با وف بومی