Skip to main content
SUPERVISOR
Momene Ghadiri Modarres,Zohreh Kashkouli
مومنه قدیری مدرس (استاد راهنما) زهره کشکولی (استاد مشاور)
 
STUDENT
Melika Tazimifar
ملیکا تعظیمی فر

FACULTY - DEPARTMENT

مرکز زبان
DEGREE
Master of Science (MSc)
YEAR
1396
Ever since Freud (1894) introduced the notion of defense mechanisms, a myriad of researchers and scholars have placed paramount importance on this area. Freud’s (1894) breakthrough paved the way for a surfeit of research on different realms such as defense mechanisms in psychology, education, and psychotherapy. The aim of the present study was to investigate whether different kinds of defense mechanisms (immature, mature, and neurotic) are used by Iranian EFL teachers teaching in Kashan. In addition, the purpose of this study was to examine whether gender, teaching experience, and age affected the maturity of defense mechanisms used by them. The data of this research was collected through semi- structured interview questions based on the defense style proposed by Andrews, Singh, and Bond (1993). The participants attended a semi- structured interview. The questions were designed to explore the kind of defense mechanisms utilized by the teachers in their classes. The participants were 30 Iranian EFL teachers (15males and15 females) teaching in public schools and private institutes. Purposive and availability sampling techniques were used in this study for selecting individuals based on their gender, experience, and age. Qualitative data were obtained from the research. 23 was used to analyze the data. The results of the study indicated that the teachers participated in this study utilized some of the defense mechanisms more frequently such as, pseudo altruism, humor, sublimation, denial, isolation, and idealization. In contrast, some of defense mechanisms were used less frequently by EFL teachers such as splitting, passive aggression, projection, displacement, and undoing. However, gender, experience, and age did not have meaningful effect on the use of defense mechanisms by Iranian EFL teachers.
ازهنگامی که فریود (1894) موضوع مکانسیم های دفاعی رامطرح کرد، تعداد زیادی ازمحققین و پژوهشگران ارزش بسزایی را به این حوزه اختصاص داده اند.موفقیت فریود (1894) مسیر تحقیق در بخش های مختلف همچون مکانیسم های دفاعی در روانشناسی، اموزش، و پرسش نامه های مکانیسم های دفاعی راهموارکرد.هدف این تحقیق این بود که ایا معلمان ایرانی زبان انگلیسی بعنوان زبان خارجی در کاشان،انواع مختلف مکانیسم های دفاعی همچون رشد یافته، نابالغ، و روان رنجور را در کلاس هایشان به کار میبرند، .همچنین ، مشخص کردن اینکه ایا جنسیت، سابقه تدریس، و سن تاثیری بررشدیافتگی استفاده ی معلمان ایرانی زبان انگلیسی درانواع مختلف مکانیسم های دفاعی دارد.داده های این تحقیق از طریق سوالات مصاحبه ی نیمه ساختار یافته جمع آوری شد ، این سوالات طبق الگوی مکانیسم های دفاعی بود که توسط اندریو، سینگ، و بند (1993) معرفی شده بود. شرکت کنندگان به طور هدفمند با سوالات نیمه ساختار یافته مصاحبه می شدند. سوالاتی برای استخراج انواع مکانیسم های دفاعی استفاده شده توسط معلمان ایرانی زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی در کلاس طراحی شده اند. نمونه حاضردراین تحقیق متشکل از30 معلم ایرانی زبان انگلیسی (15 مرد و 15 زن) می باشد که مشغول تدریس در مدرسه های دولتی و موسسات خصوصی در شهر کاشان بودند. در این مطالعه ، روش نمونه بندی هدفمند و قابل دسترس برای انتخاب شرکت کنندگان براساس جنسیت ، سابقه کار، و سن استفاده شد. داده های کیفی از مطالعه به دست امد. اسپی اس اس 23برای تحلیل داده ها مورد استفاده قرارگرفت. نتایج تحقیق حاکی از آن بودکه معلمان ایرانی زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی در کلاس از بعضی مکانیسم های دفاعی بیشتر استفاده می کنند مثل دگر دوستی کاذب، شوخی نگری، والایش، انکار، جدا سازی، و ارمانی سازی. در مقابل، از بعضی از مکانیسم های دفاعی نیز استفاده کمتری می کنند مثل شکافتگی، پرخاشگری متعصبانه، فرافکنی، جابه جایی، و ابطال. ولی جنسیت ، سابقه کار، و سن تاثیر معناداری بر استفاده از مکانیسم دفاعی معلمان ایرانی زبان انگلیسی ندارد

ارتقاء امنیت وب با وف بومی