Skip to main content
SUPERVISOR
Behrooz Arbab shirani,Gholam-Ali Raissi-Ardali
بهروز ارباب شيراني (استاد راهنما) غلامعلي رئيسي اردلي (استاد مشاور)
 
STUDENT
Afshin Shahlaiemoghadam
افشين شهلائي مقدم

FACULTY - DEPARTMENT

دانشکده مهندسی صنایع
DEGREE
Master of Science (MSc)
YEAR
1383

TITLE

A Knowledge base Strategic Management Model For Customer Relationship Management
Today customers are supposed as a one of the most important organization strategic Partner. In two last decades by increasing technological improvement and competitive environment customer role are being changed. This sudden change makes many powerful companies to change their attitude and behavior about their customers. Recently Customer Relationship Management (CRM) is being paid attention for improving and optimizing Customer Service Processes. But due to some reasons most of CRM projects are failed. One of the most important failures for CRM project is strategic failure. In this thesis is been trying to develop knowledge-Base strategic management model. The protocol is used to develop this model is balanced scorecard. Today balanced scorecard is supposed as important managerial tool. Proposed strategic model customize balanced scorecard perspectives for customers to simulate customer value chain. At the end proposed model is compared with the unique strategic model which is currently used in CRM systems, and define weaknesses and strengths of both Models .
امروزه مشتريان به عنوان مهمترين شرکاي استراتژيک سازمانها، نقش مهمي در پيشبرد اهداف و زنجيره خلق ارزش دارند. نقش مشتريان در دو دهه اخير با توجه به رشد و توسعه فزاينده فناوري و فضاي سهمگين رقايت دچار تغييرات اساسي شده است. بسياري از سازمانهاي قدرتمند بدون در نظر گرفتن اين تغييرات به مسير خود ادامه دادند که نتيجه اي جز شکست بدست نياوردند. اخيراً استفاده از ابزار نويني به نام مديريت ارتباطات مشتري جهت بهبود خدمت رساني به مشتريان مورد توجه گشترده قرار گرفته است. فلسفه اين ابزار حرکت سازمان از محصول محوري به مشتري محوري مي باشد. راهکار مديريت ارتباطات مشتري تلفيقي از راهکارهاي مبتني بر فناوري با راهکارهاي سازماني است. بسياري از سازمانها بدون در نظر گرفتن بعد سازماني مديريت ارتباطات مشتري، اقدام به استفاده از آن نمودند که با صرف هزينه هاي بسيار نتيجه دلخواه را بدست نياوردند. از سوي ديگر مهمترين بعد سازماني راهکار مديريت ارتباطات مشتري، بعد استراتژيک آن است. به جهت فقدان برنامه کارا و اجرايي براي سيستمهاي ديريت ارتباطات مشتري، عموما سازمان با سردرگمي و اتلاف منابع در راستاي حرکت از محصول محوري به مشتري محوري مواجه مي شود. به همين دليل در اين پايان نامه سعي شد تا با ارايه يک مدل استراتژيک دانايي محور فرآيند پياده سازي سيستم مديريت ارتباطات مشتري در سازمان تسهيل و کاراتر گردد. اين مدل با الگو قرار دان ابزار مهم استراتژيک امروز يعني کارت امتيازي متوازن، علاوه بر وارد کردن دانايي به مدل استراتژيک، رويکرد يکپارچه اي نسبت به مديريت مشتريان داشته باشد. در پايان اين مدل با مدل استراتژيک رايج سيستم مديريت ارتباطات مشتري مقايسه شد و نقاط قوت و ضعف هرکدام مورد تجزيه تحليل قرار گرفت و وجوه برتري مدل پيشنهادي ارايه گرديد.

ارتقاء امنیت وب با وف بومی