Skip to main content
SUPERVISOR
Behrooz Arbab shirani,Gholam-Ali Raissi-Ardali
بهروز ارباب شیرانی (استاد راهنما) غلامعلی رئیسی اردلی (استاد مشاور)
 
STUDENT
Afshin Shahlaiemoghadam
افشین شهلائی مقدم

FACULTY - DEPARTMENT

دانشکده مهندسی صنایع
DEGREE
Master of Science (MSc)
YEAR
1383

TITLE

A Knowledge base Strategic Management Model For Customer Relationship Management
Today customers are supposed as a one of the most important organization strategic Partner. In two last decades by increasing technological improvement and competitive environment customer role are being changed. This sudden change makes many powerful companies to change their attitude and behavior about their customers. Recently Customer Relationship Management (CRM) is being paid attention for improving and optimizing Customer Service Processes. But due to some reasons most of CRM projects are failed. One of the most important failures for CRM project is strategic failure. In this thesis is been trying to develop knowledge-Base strategic management model. The protocol is used to develop this model is balanced scorecard. Today balanced scorecard is supposed as important managerial tool. Proposed strategic model customize balanced scorecard perspectives for customers to simulate customer value chain. At the end proposed model is compared with the unique strategic model which is currently used in CRM systems, and define weaknesses and strengths of both Models .
امروزه مشتریان به عنوان مهمترین شرکای استراتژیک سازمانها، نقش مهمی در پیشبرد اهداف و زنجیره خلق ارزش دارند. نقش مشتریان در دو دهه اخیر با توجه به رشد و توسعه فزاینده فناوری و فضای سهمگین رقایت دچار تغییرات اساسی شده است. بسیاری از سازمانهای قدرتمند بدون در نظر گرفتن این تغییرات به مسیر خود ادامه دادند که نتیجه ای جز شکست بدست نیاوردند. اخیراً استفاده از ابزار نوینی به نام مدیریت ارتباطات مشتری جهت بهبود خدمت رسانی به مشتریان مورد توجه گشترده قرار گرفته است. فلسفه این ابزار حرکت سازمان از محصول محوری به مشتری محوری می باشد. راهکار مدیریت ارتباطات مشتری تلفیقی از راهکارهای مبتنی بر فناوری با راهکارهای سازمانی است. بسیاری از سازمانها بدون در نظر گرفتن بعد سازمانی مدیریت ارتباطات مشتری، اقدام به استفاده از آن نمودند که با صرف هزینه های بسیار نتیجه دلخواه را بدست نیاوردند. از سوی دیگر مهمترین بعد سازمانی راهکار مدیریت ارتباطات مشتری، بعد استراتژیک آن است. به جهت فقدان برنامه کارا و اجرایی برای سیستمهای دیریت ارتباطات مشتری، عموما سازمان با سردرگمی و اتلاف منابع در راستای حرکت از محصول محوری به مشتری محوری مواجه می شود. به همین دلیل در این پایان نامه سعی شد تا با ارایه یک مدل استراتژیک دانایی محور فرآیند پیاده سازی سیستم مدیریت ارتباطات مشتری در سازمان تسهیل و کاراتر گردد. این مدل با الگو قرار دان ابزار مهم استراتژیک امروز یعنی کارت امتیازی متوازن، علاوه بر وارد کردن دانایی به مدل استراتژیک، رویکرد یکپارچه ای نسبت به مدیریت مشتریان داشته باشد. در پایان این مدل با مدل استراتژیک رایج سیستم مدیریت ارتباطات مشتری مقایسه شد و نقاط قوت و ضعف هرکدام مورد تجزیه تحلیل قرار گرفت و وجوه برتری مدل پیشنهادی ارایه گردید.

ارتقاء امنیت وب با وف بومی