Skip to main content
SUPERVISOR
Ali Shahandeh nookabadi
علی شاهنده نوک آبادی (استاد راهنما)
 
STUDENT
Hamidreza Khodsiani
حمیدرضا خودسیانی

FACULTY - DEPARTMENT

دانشکده مهندسی صنایع
DEGREE
Master of Science (MSc)
YEAR
1395

TITLE

Multi-objective model of single allocation p-hub maximal covering location problem with different transportation approach
Global population growth, as well as the increasing human demand has led to an increase in demand for products that have been expanded to traort these products to customers of various shipping networks. The existence of these networks has faced people to problems and crises such as growth in communication lines traffic, noise pollution, consumption growth of globally limited resource, and excessive greenhouse gas emissions which is the origination for harmful effects on ecosystems and its effects on humans and other animals' life. P-Hub maximal covering problem is one of the areas that have widespread applications in the design of the supply chain, tourism routing, air traffic networks, and postal networks, and so on.
رشد جمعیت کره زمین و همچنین نیاز روزافزون بشر منجر به ازدیاد تقاضا برای محصولات گردیده که برای انتقال این محصولات به مشتریان شبکه‌های حمل‌ونقل متنوعی گسترش داده‌شده است. تعداد زیاد شبکه‌های حمل‌ونقل مشکلات و بحران‌هایی مانند افزایش ترافیک در خطوط ارتباطی، آلودگی‌های صوتی، افزایش مصرف منابع محدود کره‌ی زمین و انتشار بیش‌ازحد گازهای گلخانه‌ای را به دنبال داشته؛ که این مهم خود تغییرات زیان‌بار اکوسیستم و آثار آن بر روی انسان و سایر جانوران را به دنبال داشته است. مسائل بیشینه‌سازی پوشش پی­-هاب یکی از حوزه‌هایی است که کاربردهای گسترده‌ای در طراحی زنجیره تأمین، مسیریابی گردشگری، شبکه‌های حمل‌ونقل هوایی و شبکه‌های پستی و غیره دارد. وجود یک سیستم مناسب و یکپارچه از مکان‌یابی تسهیلات و شبکه‌های حمل‌ونقل می‌تواند در کاهش هرچه بیشتر این نارضایتی‌ها و افزایش رضایت متقاضیان مؤثر باشد. ازاین‌رو در نظر گرفتن مسئله حمل‌ونقل چندمنظوره موضوع دیگری است

ارتقاء امنیت وب با وف بومی