Skip to main content
SUPERVISOR
Ali Shahandeh nookabadi,SeyedReza Hejazi taghanaki
علي شاهنده نوک آبادي (استاد راهنما) سيدرضا حجازي طاقانکي (استاد مشاور)
 
STUDENT
Seyyedreza Madani
سيدرضا مدني

FACULTY - DEPARTMENT

دانشکده مهندسی صنایع
DEGREE
Master of Science (MSc)
YEAR
1393
In the last few years, the p-hub maximal covering problem (pHMCP) has been applied in a variety of applications, including design of air traortation networks, distribution systems for perishable products, postal delivery networks, and tourism routing. In hub-based systems, disruptions at hubs or unavailability of routes significantly affect service levels and result in excessive costs; to tackle these problems; selecting (single or multiple) backup hubs for unavailable hubs and rerouting the related flows are often proposed. This study develops two bi-objective reliable single allocation p-hub maximal covering problems considering two objectives: maximizing expected covered flows and minimizing congestion. After formulating the initial non-linear models, their linearized model are presented; after proving the NP-Completeness of the developed models, a non-dominated sorting genetic algorithm (NSGA-II) is proposed to solve it. In order to show the superior performance of the proposed NSGA-II, a well-known evolutionary algorithm, the multi-objective particle swarm optimization (MOPSO), is utilized and the results are analyzed and compared. The parameters of the proposed algorithms are calibrated using the Taguchi approach. Also, a case study and some parametric analyses are done.
با توجه به گستردگي کاربردهاي مسئله بيشينه سازي پوشش پي_هاب در زمينه هاي طراحي سيستم هاي زنجيره تامين، سيستم هاي پستي، سيستم هاي حمل و نقل و گردشگري و ...، بروز حوادثي از قبيل بلاياي طبيعي، حوادث تروريستي و ... باعث تحميل هزينه هاي کلاني به سيستم مي گردد. در اين مطالعه هر هاب و مسير ارتباطي بين گره ها داراي احتمال از دسترس خارج شدن مي باشند که به منظور افزايش جريان پوشش داده شده، در اين مطالعه رويکرد انتخاب هاب هاي پشتيبان با استراتژي هاي پشتيبان گيري يگانه و چندگانه مد نظر قرار گرفته است. تخصيص تمام جريان عبوري از هاب از دسترس خارج شده به هاب(هاي) پشتيبان، امکان افزايش تراکم جريان در برخي هاب ها و کاهش سطح کارايي آن هاب(ها) و در نتيجه کاهش رضايت مشتريان از سطح خدمات را به دننبال دارد که به منظور مقابله با اين مشکل، تابع هدف دوم به صورت ايجاد توازن در جريان عبوري از هاب ها در کنار افزايش جريان پوشش داده شده در نظر گرفته شد. پس از مدل سازي هر يک از استراتژي ها، مدل خطي سازي شده آن ها ارائه گرديد. پس از بررسي سختي مدل هاي ارائه شده براي مسائل مذکور و اثبات NP-Complete بودن آن ها، دو روش بهينه سازي چندهدفه به منظور حل آن ها ارائه گرديد و به بررسي سازوکار آن ها پرداخته شد. به منظور بررسي اعتبار الگوريتم هاي پيشنهادي، نمودهاي شامل ده تا هشتاد و يک گره از مجموعه داده هاي CAB، IAD و TR حل شده و عملکرد الگوريتم ها مورد مقايسه واقع شد. همچنين در نهايت به منظور بررسي تاثيرات تغييرات برخي پارامترهاي مهم، چندين تحليل حساسيت نيز انجام پذيرفت و نتايج انتخاب هر يک از استراتژي هاي بيان شده مورد بررسي قرار گرفت.

ارتقاء امنیت وب با وف بومی