Skip to main content
SUPERVISOR
Mahdi Alinaghian,Ali Shahandeh nookabadi
مهدی علینقیان (استاد مشاور) علی شاهنده نوک آبادی (استاد راهنما)
 
STUDENT
Hamed Ghasemi
حامد قاسمی

FACULTY - DEPARTMENT

دانشکده مهندسی صنایع
DEGREE
Master of Science (MSc)
YEAR
1392
: Offshore oil and gas installations to carry out their production and avtivities need a reliable and effective logistical support network. The needs of this facilities are provided by one or a few onshore depot and support services done by a fleet of supply vessels. The supply vessel planning problem consists of determining the optimal fleet composition of offshore supply vessels and the weekly routes and schedules for these vessels to service a given number of offshore installations from one or more onshore depot. In this study, the objective is to minimize the total costs while at the same time, maintaining a reliable supply service. The costs that are to be minimized are primarily the time charter costs for the supply vessels, then the sailing costs of the voyages. The aim of this thesis is planning offshore supply vessels consist of determining routs and time of voyages and assigning vessels to each voyage during planning horizon using a mixed integer programming model. The concept of consistency as a managerial constraints was added to the problem using an objective function and some constraints. Goal programming is used to consider two divergent objectives, simultaneously. Also, robust optimization approach was used to overcome the complexity of uncertainty due to impact of weather conditions. Since the proposed model is a NP-Hard problem, a variable neighborhood search algorithm was used to solve large-scale problems and to verify the results of this problems, compared by a variable neighborhood descent algorithm. Comparing the results of proposed VNS algorithm with GAMS software for small and medium-sized problems and with VND algorithm for large-sized problems was shown that VNS algorithm has a good performance in a short operating time.
0 تأسیسات استخراج نفت و گاز واقع در دریاها برای انجام فعالیت‌های خود نیازمند به یک شبکه پشتیبانی قابل اعتماد و مؤثر می‌باشند. تامین نیازهای این تأسیسات از یک یا چند انبار ساحلی انجام می‌شود و برای انجام سرویس‌های پشتیبانی، از یک ناوگان شناورهای پشتیبانی دریایی استفاده می‌شود. مساله برنامه‌ریزی شناورهای پشتیبانی شامل تعیین همزمان ترکیب ناوگان بهینه و مسیرها و برنامه هفتگی شناور‌های پشتیبانی می‌شود که باید به تعداد مشخصی از تاسیسات دریایی از طریق یک یا چند انبار ساحلی سرویس دهند. هدف دراین مساله کمینه سازی هزینه‌هاست در حالی که قابلیت اعتماد خدمات پشتیبانی حفظ شود. هزینه‌هایی که باید کمینه شوند در درجه اول هزینه بکارگیری شناورهای پشتیبانی و پس از آن هزینه‌های کشتیرانی مربوط به سفرهای دریایی می‌شود. هدف این پایان نامه برنامه‌ریزی شناورهای پشتیبانی تأسیسات دریایی شامل تعیین مسیر و زمان انجام سفرها و تخصیص شناور به هر سفر در طول دوره برنامه‌ریزی با استفاده از یک مدل برنامه‌ریزی عددصحیح مختلط است. مفهوم سازگاری به عنوان محدودیت‌های مدیریتی به صورت یک تابع هدف و چند محدودیت به مسأله اضافه شدند. برای درنظر گرفتن همزمان دو هدف ناهمگون مسأله از برنامه‌ریزی آرمانی استفاده شد. همچنین برای غلبه بر پیچیدگی حاصل از عدم قطعیت به دلیل تاثیر شرایط آب و هوایی از رویکرد بهینه سازی استوار استفاده می‌شود. از آنجاییکه مسأله پیشنهادی در دسته مسائل NP-Hard قراردارد، برای حل تقریبی مسأله در ابعاد بزرگ از الگوریتم جستجوی همسایگی متغیر استفاده شد و برای بررسی صحت جواب‌های حاصل در مسائل با ابعاد بالا با الگوریتم جستجوی همسایگی نزولی مقایسه گردیده است. با مقایسه جواب‌های حاصل از الگوریتم جستجوی همسایگی متغیر پیشنهادی با نرم افزار GAMS برای مسائل با ابعاد کوچک و متوسط و الگوریتم جستجوی همسایگی نزولی برای مسائل با ابعاد بزرگ نشان داده شد که الگوریتم جستجوی همسایگی متغیر در یک زمان عملیاتی کوتاه، عملکرد مناسبی دارد.

ارتقاء امنیت وب با وف بومی