Skip to main content
SUPERVISOR
Sayed Nader Shetab bushehri,Mohammadreza Hosseininasab
سیدنادر شتاب بوشهری (استاد راهنما) سیدمحمدرضا حسینی نسب (استاد مشاور)
 
STUDENT
Razieh Khayamim
راضیه خیامیم

FACULTY - DEPARTMENT

دانشکده مهندسی حمل‌ونقل
DEGREE
Master of Science (MSc)
YEAR
1393

TITLE

Selection and Scheduling of Transportation Projects (case study: Isfahan City)
Selecting and scheduling of the traortation network project, is one of the most significant issues in the traortation planning field. In the project scheduling, it distinguishes that, project should be administrated in which time of the planning process. In this thesis project, the model for scheduling of the constructing and the widening of the urban street and also public traortation project is presented. In its essence, this issue is a multi-purposeful network design. The features of this suggested model, are flexible in the scheduling the project in relation with assigned annual budget to them. It means that, the period of construction time of a street is not specified at first, but it is distinguished by solving the model and having concurrent consideration to the technical limitations and the amount of assigned budget to it. In this thesis project, four indexes are used as” total travel time”, “spatial justice”, “ crowd”, “ environmental pollution”. The target function of the suggested model is developed based on a former solution approach. Also a heuristically solution algorithm Is suggested for solving the model in related to the large-scale and real urban traortation network. For demonstrating the efficiency of this suggested model in the solving significant issue, Esfahan traortation network is selected as a case study and is timed-scheduled 31 road constructing and widening street project, in appended with 12 BRT projects scheduled for a 10 years planning period by using the model and suggested solution method, the results showed that the answer was satisfactory.
انتخاب و زمان بندی پرووژه های شبکه حمل ونقل شهری یکی از مسائل مهم در حوزه برنامه ریزی حمل و نقل می باشد. در زمان بندی پروژه ها مشخص می گردد که هر پروژه در چه زمانی از دوره برنامه ریزی باید اجرا گردد. در این پایان نامه مدلی برای زمان بندی پروژه های ساخت و تعریض خیابان های شهری و همچنین پروژه های حمل و نقل عمومی ارائه می گردد. این مسئله در ذات خود یک مسئله طراحی شبکه چند هدفه است. از ویژگی های این مدل پیشنهادی انعطاف پذیری زمان بندی پروژه ها در ارتباط با بودجه سالیانه تخصیص داده شده به آن ها است. این بدان مفهوم است که مدت زمان ساخت یک خیابان در اول مشخص نیست بلکه با حل مدل و توجه هم زمان به محدودیت های فنی و میزان تخصیص بودجه به آن مشخص می گردد. در این پایان نامه از چهار شاخص "مجموع زمان سفر"، "عدالت فضایی"، "شلوغی" و "آلودگی زیست محیطی" برای ارزیابی و زمان بندی پروژه ها استفاده شده است. تابع هدف مدل پیشنهادی بر پایه یک رویکرد حل پیشین توسعه داده شده است. همچنین یک الگوریتم حل ابتکاری برای حل مدل پیشنهادی در ارتباط با شبکه های حمل و نقل شهری واقعی و با ابعاد بزرگ پیشنهاد گشته است. برای نشان دادن کارآمدی مدل پیشنهادی در حل مسائل بزرگ، شبکه حمل و نقل شهر اصفهان به عنوان شبکه مورد مطالعه انتخاب گردید و تعداد31 پروژه احداث و تعریض خیابان همراه با 12 پروژه BRT در یک دوره برنامه ریزی 10 ساله (1395-1405) با استفاده از مدل و روش حل پیشنهادی در زمان محدودی زمان بندی گردید. نتایج بدست آمده حاکی از رضایت بخش بودن جواب بدست آمده می باشد.

ارتقاء امنیت وب با وف بومی

100%