Skip to main content
SUPERVISOR
Naser MollaverdiIsfahani,Ali Zeinal Hamadani
ناصر ملاوردی اصفهانی (استاد راهنما) علی زینل همدانی (استاد راهنما)
 
STUDENT
Masoomeh Mansouri Bidkani
معصومه منصوری بیدکانی

FACULTY - DEPARTMENT

دانشکده مهندسی صنایع
DEGREE
Master of Science (MSc)
YEAR
1385

TITLE

Specify optimal repair-replacement strategy in warranty region by minimizing total expected warranty servicing cost
An important problem facing manufacturers in today’s competitive market is the determination of the warranty period of a product and its repair-replacement strategy for defective product in warranty period. A warranty is a assurance given by the seller at the time of sale that the product will perform its functio satisfactorily for a specified time period, which requires the manufacturer to rectify all item failure either through repair or replacement should failure occur within the period specified in the warranty. As a result, offering warranty implies an additional cost to the manufacturer and this cost depends on the servicing strategy. For repairable items, the manufacturer is required to rectify all item failures through minimal repair, replacement, and imperfect repair should failures occur within the period specified in the warranty. We focus on a particular warranty repair strategy, related to the degree of the warranty repair, for non-renewing, two-dimensional, free of charge to the consumer warranty policy. We consider a rectangular warranty region and divide it into three disjoint subregions, so that each of these subregions has a preassigned degree of repair for a faulty item. Our main goal i to determine the subregions , so that the associated expected warranty servicing cost per item sold is minimized. Two-dimensional problem is effectively reduced to a one dimensional problem by treating usage as a random function of age. Key words: warranty, failure, Non Homogeneous Poisson Process , renewal process, usage rate, repair-replacement
از جمله مسائلی که تولید کنندگان به هنگام عرضه کالای تولیدی خود به بازار با آن مواجه می شوند، تعیین طول دوره ضمانت و تعیین سیاست تعمیر-تعویض کالای برگشتی در دوره ضمانت است. ضمانت، تعهد قراردادی بین تولیدکننده ی (فروشنده) محصول صنعتی و مشتری (خریدار) است که تولید کننده تضمین می کند محصول، فعالیت مورد انتظار را در بازه زمانی معین به طور رضایت بخش انجام دهد و در صورت خرابی در این بازه زمانی مشخص شده، تعمیر یا تعویض کالا را بسته به نوع سیاست سرویس ضمانت بر عهده گیرد. چون ارائه محصول با ضمانت بدلیل هزینه های تعمیر-تعویض کالاهای برگشتی در دوره ضمانت، برای تولید کننده هزینه بر است، مصرف کننده می داند که تولید کننده بی دلیل و بدون کسب اطمینان از کیفیت و مرغوبیت کالا، محصول را طولانی مدت تضمین نمی کند، بنابراین ضمانت به طور واقع بینانه و با اطمینان نسبی بالا می تواند بیانگر کیفیت باشد و عاملی برای رقابت در بازار باشد. در شرایطی که ضمانت به عنوان ابزار بازاریابی کاربرد دارد، می تواند باعث افزایش فروش و سود تولید کننده شود، اما باتوجه به هزینه بر بودن ضمانت، تولید کننده باید بین سود حاصل و هزینه ناشی از ارائه محصول با ضمانت تعادل برقرار کند. برای محصولات تعمیرپذیر در دوره ضمانت، تولید کننده گزینه هایی جهت انتخاب درجه تعمیر دارد و باید از میان گزینه های تعویض، تعمیر حداقلی و تعمیر ناقص یکی را انتخاب کند. در تحقیق حاضر استراتژی های مختلف تعمیر-تعویض در دوره ضمانت برای کالای فروخته شده با ضمانت دو بعدی مورد بحث قرار می گیرد. محدوده ضمانت دو بعدی به صورت مستطیلی با ابعاد سن کالا و میزان کارکرد کالا در زمان خرابی تعریف شده است که این محدوده به عنوان مثال در سیاست های سه بخشی، به سه بخش تقسیم می شود و به هر بخش نوع خاصی از تعمیر تخصیص داده خواهد شد، تعیین حدود این بخش ها به گونه ای که متوسط هزینه ضمانت برای سیاست مورد نظر حداقل شود هدف اصلی این تحقیق است. مدل کردن خرابیهای دو بعدی برای یافتن هزینه ضمانت دو بعدی، با معرفی متغیر تصادفی نرخ کارکرد و از طریق مشروط کردن به این متغیر تصادفی به روش یک بعدی انجام می شود. فاکتوری که بر اساس آن سیاست سرویس ضمانت انتخاب می شود حداقل کردن متوسط هزینه ضمانت است و از همین دیدگاه مقایسه ای بین استراتژی بیان شده در این تحقیق و استراتژی های موجود انجام شده است. کلمات کلیدی: ضمانت، خرابی، فرآیند پواسن غیرهمگن، فرآیند تجدید پذیری، نرخ کارکرد، تعمیر- تعویض

ارتقاء امنیت وب با وف بومی